15 juli 2008

Muffins


När jag inte hade nåt annat att göra så passade jag på att baka lite muffins. Jätte goda mellanmål. ;)

150 grader i 20 minuter.
Jag fick ut ca 9 st av varje sats.
90g äggvita
200g kesella
40g proteinpulver (jag använde vanilj)
10g bakpulver
50g banan
100g jordgubbar /blåbär
Vispa samman äggvita till fluffigt skum med ballong/elvisp. Tillsätt protein och bakpulver. Tillsist vispa i kesellan. Klicka ut smeten i formarna, smaksätt ev med nåt du tycker om. Det är inget måste, men mycket godare :x
Lycka till!!
För er som dietar eller är intresserade har jag räknat ut värderna på dem:
Totalt för alla muffins;
Kcal: 476
Protein: 71,1g
Kolhydrater: 33,7g
Fett: 4g
------------------------------------
Per styck;
Kcal: 52,8
Protein: 7,9g
Kolhydrater: 3,7g
Fett: 0,44g

2 kommentarer:

Malin sa...

De ser verkligen smarriga ut! Och faktiskt inte speciellt onyttiga heller. Kanske man skulle testa! :)

/malinhalsofreaket.blogg.se

Millan sa...

Malin: Jag lovar att de är goda oxå, jag tycker absolut du ska testa dessa. Millan =0)