31 juli 2008

Update

Sorry för att jag har varit så dålig på att uppdatera, det har varit så mycket på schemat de senaste dagarna. Sena kvällar, tidiga mornar och händelserika dagar.

Imåndags firade vi vår bröllopsdag. Vi började dagen med gemensamt ben pass efter frukost;) Vi åt mitt livs äckligaste thaimat till lunch, o jag som hade längtat så mycket... På eftermiddagen gjorde vi nåt som ingen av oss hade gjort tidigare; åkte Helikopter, en rundtur över Visby, det var grymt kul. På kvällen var vi på Munkkällaren och åt underbar middag. Förrätt, varmrätt och nästan ett helt glas rödvin, mmmmmmm.

Tack snälla Erica & Danne för det fina blombudet som vi fick av er, ni är för gulliga.




Annars den här veckan, vad har jag hittat på?

Jag har haft/har ont i ryggen, vilket har gjort att jag har fått tagit det lite lugnt med träningen. Morgonpromenaderna har gått sådär och gymmet har inte varit att tänka på. Det är inte lätt att ta i ordentligt när det gör ont i ryggen, oavsett vilken annan muskelgrupp man kör. Idag gav jag mig på en morgonprom & jogg, det gick bra så efter en stadsvandring & lunch i Visby försökte jag mig på ett bröst & axelpass det gick okej. Jag hade ganska svårt att lyfta upp de tunga vikterna ifrån golvet, då bara det högg i vänstra sidan av ryggen. Jag körde 10-15 reps så mina vikter var inte så tunga. Efter avklarade övningar ställde vi oss på crossen i värmen (finns ingen ac eller fläkt på gymmet, bara öppna fönster) i 30 härliga minuter.

Min mamma med familj kom ner till Gotland i tisdags så jag har träffat dem en del. Vi var på Fårö i onsdags, idag var det guidad stadsvandring och de ha varit här hos oss hos Daniels pappa på grillfest här ikväll. Imorgon väntar en heldag på Kneipbyn, ett stort vattenland, mycket sol & bad. Om jag snart kommer i säng (kl är nu 00.23) blir det en morgonpromenad vid åtta.


En liten filmsnutt, ifrån vår helikopter tur över Visby.

Nattis:)

4 kommentarer:

Fia sa...

Åh så härligt :) Grattis!!

Trist me ryggen då.. Jag har ont i min axel o det är irriterande när man vill träna... Hoppas det går till sig för dig!!

*KRAM*

Millan sa...

Fia: Tack. Det som jag tycker är värst är när man har ont någon stans utan att veta varför. Jag har gått igenom alla tänkbara saker jag kan ha gjort för att ha fått ont, men jag har inte gjort nåt för att förtjäna denna smärta. (nu låter det som om jag ligger för döden, riktigt så illa är det inte, men det känns hela tiden) Då är det ganska svårt att veta vad man ska göra för att det ska blir bra igen. Det går nog över, jag hoppas på det bästa. Var rädd om din egen axel oxå. Kramar!

Sara Broms sa...

Hej Gumman! Grattis!=) Hälsa Daniel också! De låter som om ni har en toppen semester=) Va häftigt me helikopter!!=) Puss & Kram!!/Sara

Millan sa...

Sara: Tack. Jag vill ha semester varje dag.....
Vi måste ses nåt när vi kommer hem tycker jag ;)Hoppas du får en toppen helg, hälsa till Kimmo. Puss & Kram!!