20 juli 2008

Söndag

Äntligen semester!!!

Jag älskar att var ledig och bara ta det lugnt, göra vad jag vill när jag vill, det är så underbart.

Resan igår gick bra, men gud va tråkigt och jobbigt det är när man sitter i bilen i två timmar, och väl på båten sitter man bara i en stol i tre timmar, och ingenting händer...det är så långtråkigt. Jag blir så rastlös, tänk om det fanns ett litet gym som man kunde fördriva nån timme i ;) det mest spännade var då vi åt vår matsäck. Jag är som en riktig husmor, som planerar mina utflykter väl. Kaffetermos, mjölkflaska, vattenflaska, funlight, loka, äpplen, nektariner, proteinsmoothie och proteinmuffins, gott.

Det roliga är att Daniel älskar mina muffins. Han tycker ju inte om någonting i bak,- godis och sötsaker men han gillar verkligen mina muffins. Den här gången gjorde jag jordgubb, mango och hallon.

Imorse passade jag på att ta en liten sovmorgon. Vi kom inte i säng förrens halv två inatt så straxt innan elva kravlade jag mig ner för trappen och mumsade lite frukost. Idag struntade jag i gröten och lyxade till det lite med grovt bröd med skinka + tomat och självklart proteinsmoothie. Jätte gott med bröd, det var så otroligt länge sen jag åt det, men jag ska nu på semestern unna mig lite bröd med skinka och mager ost på!!! Det är jag värd, jag går då hellre 10 minuter extra på mina morgonpromenader;)

Vi har bara latat oss och tagit det meeer än lugnt idag. På eftermiddagen började det krypa i mina ben så jag var tvungen att ta på mig träningskläderna och ge mig ut på en powerwalk, väl hemma efter "min runda" kände jag mig inte riktigt nöjd så jag fortsatte och sprang ett litet extra varv. Jag tror att jag gick ca 5 km och sprang 2 km. Jag ska försöka mäta upp sträckan för att få ett mer exakt värde på sträckan. Det var så skönt att få röra på sig efter så många timmars slöande...

Nu ikväll åkte vi iväg till ica maxi för att inhandla våra dagligvaror, keso, kesella, ris, pasta, makrill, olivolja, frysat hallon/jordgubbar, grönsaker + massor av frukt mm.

Imorgon förmiddag ska vi pallra oss iväg till vårat favvo gym här nere på gotland: GYM 1. Vi har tränat där varje sommar de senaste sex åren, det gymmet passar oss perfekt.

På eftermiddagen ska vi ut på landet för att fira Daniels morfar som fyller år, den årliga släktträffen...;)

Jag ska försöka att skriva så mycket jag kan under semstern, kan inte lova att det blir varje dag, men jag gör så gott jag kan!

Ta hand om er alla och jag hoppas verkligen att solen tittar fram och lyser lite på oss.


2 kommentarer:

Sara Broms sa...

hej gumman hoppas ni får de kanon på gotland!!=)akta för alla knasiga semesterfirare på gymmet hihi=) ska baka dina muffins nån dag i veckan=) PUSS & KRAM

Millan sa...

Sara: det tog en stund innan jag fattade vad du menade med semesterfirarna på gymmet...;) Dom är inte intresserade av mig iaf hihi. Vi var där på vårt första träningspass (ben)den här sommaren och passade på att köpa träningskort som förhoppningsvis räcker den här sommaren (två veckor). Nu är det dax att stretcha benen, så jag förhoppningsvis klarar av att gå imorn; sen är det läggdax.
Ta hand om dig och hälsa Kimmo. Puss & Kram!!