25 oktober 2010

Fitness Festivalen 2010

Självklart blir det FF för mig...!
Men denna gång håller jag mig ifrån scenen, det är med mycket blandade känslor måste jag erkänna, självklart skulle jag vilja tävla, men samtidigt ska det bli otroligt skönt o roligt att ladda batterierna och bara suga i mig massa positiva känslor och inspiration som alla de andra tävlande sprider omkring sig.
För alla som aldrig har tävlat måste det vara svårt att riktigt förstå den speciella kärlek man faktiskt känner på tävlingsdagen. Att diet i X-antal veckor/månader för att få stå där på scenen inoljad i en kletig brun smörja, i minimal klädsel, sminkad som en påskkärring, balansera i högklackat, ingen vätska i kroppen, enbart ngr riskakor en näve kalaspuffar i kroppen...stå o spänna alla kroppsdelar som man knappt visste att man hade, en krampkänning i framförallt benen är inget ovanligt.
Mitt uppe i allt detta ska man stå o smila upp sig som om det vore världens mest naturliga i världen. Visst låter det underbart??!
Jag måste erkänna att själva tävlingen uppe på scenen är bara en liten del i det stora hela. Alla förberedelser dagarna innan, känslan som infinner sig i kroppen på morgonen när man vaknar o inser, Shit idag är det tävling! Känslan bakom scenen, doften/stanken, pirret i magen....det är underbart!

3 kommentarer:

Michaela sa...

Då vet jag vad man drömmer om att göra... Idag bestämde jag mig och om 2 år ska debut ske. Scary men du är en insprirationskälla!

Linda H sa...

Jag tycker allt låter helt underbart :) Och snart är det dags för mig att få känna alla dem känslorna, för första gången! :)
Har du några planer på blivande tävlinga?
Kram Linda

Millan sa...

Michaela:
Åhh, va roligt!
Tack gumman :D Alltid lika roligt när jag lyckas inspirera någon där ute..
Jätte bra att du sätter upp mål, då känns träningen så mkt enklare, lättare o roligare. FF 2012 alltså?! ;o)
Jag håller mina tummar för dig på din resa mot målet, Lycka Till!!
Kram

Linda:
Va spännande, blir det FF nu i dec för dig kanske. Det är såå roligt, även om vissa dagar säkert känns som skit just nu, så kommer det bli fler dagar av denna sort, och även värre tyvärr..MEN Du klarar dig igenom dessa utan problem och sen är du i mål. Belive me :)
Och det är värt allt slit o kämpande som du har genomgått. NJUT fram till mållinjen, DET ÄR ROLIGT!!
Lycka till,
Kram!