27 oktober 2010

Jag frisk o kry som en nötkärna

Japp, det är iaf vad doktorn sa till mig igår.. Alla blodprover såg super ut. Jag har alltså ingen reumatism, punkt o slut. Jag är tydligen bara väldigt klent byggd och väldigt gnällig....Eller vad är det för fel på mig? Läkaren sa att min kropp protesterar emot mig just nu. Han vill o behöver vila tydligen..vem vill inte det, tihi ;o) Nae, helt ärligt så tyckte han att jag skulle vara hemma o vila upp mig..mmmm säkert. Det fungerar inte riktigt så, att bara sjukskrivna sig när det är jag som driver restaurangen. Jag får försöka att VERKLIGEN vila o ta det lugn när jag väl är ledig, vilket är varje lördag o söndag.
Efter läkarbesöket gick jag till gymmet med noll motivation..hade ingen lust för fem öre. Jag vågar nog påstå att det blev säsongens sämsta bicepspass, tre övningar-15 minuter, klart. Jag avslutade med 20 min på trampmaskinen och 20 min i solariet.
Idag blir det vila ifrån gymmet helt o hållet. Kroppen har sagt sitt, o han sa vila! Så nu sitter jag på bussen påväg hem ifrån Linköping och ska direkt hem. Hem och planera inför vårt personalmöte/middag som vi har på fredag tillsammans med alla tjejer. Lite teoretisk o praktisk info först, sen väntas 3 rätters och kanske ett o annat skoj...

2 kommentarer:

Erica sa...

Hej!
Jag undrar vad du tycker om isodieten?

Anonym sa...

hej millan, jag läser ofta din blogg men kommenterar aldrig. men nu...
gå till nån annan läkare skulle jag råda dig och försök att får ytterliggare synpiunkter, tester och bedömningar.
jag är oxo risk som en nötkärna, mina tester har alltid varit positivt, men jag betvivlar att det är så. jag är ingen hypochonder eller allvarlig sjuk eller vill vara det, men efter 41 år känner jag min kropp rätt väl och den beter sig inte som en frisk. många konstigheter som jag har med mage osv., men tack och lov bara lite smärta ibland. så det tackar jag för. är ffa i behnadling, eftersom först fick jag en diagnos, sen avfärdes den, sen jag jag samma diagnos hos nån annan, en annan läkare förklarar att det allt shit och jag är psycho etc. pp. så försök några ggr till! det vinns ju tillstånd som kronisk smärta som är svårt att hitta och diagnosticera!
lycka till och trevlig helg/helloween!!
/Sonja