16 oktober 2010

Växjö by night

Det är ett under att jag faktiskt fortfarande är vaken. Fredagkväll, god mat, ett glas vin o ngr godisar i magen så borde jag ligga ihop krupen i soffan o snarka...;o) Men kors i taket, Jag är VAKEN!
Idag för andra dagen i rad agerade jag ensam kock då min "köksmästare" Johanna är hemma o är sjuk. Igår lagade jag chili con carne för första gången i mitt liv, och det blev succé ( iaf enligt mig själv ) och idag stöd påstås med kyckling, basilika o Soltorkade tomater på menyn, mumma även idag.
Daniel kom förbi jobbet i eftermiddags och åt lunch med oss.

Efter lunchen packade jag o Daniel in oss i bilen och åkte ner till Växjö, där vi nu är och ska tillbringa helgen tillsammans med Daniels syster Linda med familj. Vila, mys, avkoppling, inga måsten, bara VA och umgås.
Nu börjar det dra ihop sig för natti natti.
Om kroppen och framförallt fötterna tillåter så ska jag ge mig ut på en morgonpromenad imorn innan frukost. Jag hoppas, önskar o vill.
Go natt på er!

Inga kommentarer: