27 oktober 2008

Fantastisk Måndag!

Sugen, laddad, peppad, motiverad, fokuserad, stark, målinriktad, jag skulle kunna rabbla upp massa bra ord som jag känner idag. Idag är en toppen dag! Jag vaknade kl 5.00 imorse, drack mitt morgonkaffe och hoppade upp på trampmaskinen i 45 minuter. Efter mina dagar tillsammans med Maria förra veckan så har jag ändrat lite i min frukost, så jag satt ner i en kvart (vilket inte hör till vanligheten...) och åt i lugn o ro. Skolan bara rusade iväg idag och mitt pass på gymmet i eftermiddags, jag säger bara SUPER. Det gick jätte bra. Som jag började inlägget, så kände jag under hela passet. Det det stod ben på schemat, o gud vad jag tog i;) Jag fick till ett jätte bra pass. För att riktigt göra sig till känna att jag är under diet så hoppade jag självklart upp på crossen och körde allt vad jag orkade (nästan iaf) i 30 minuter, svetten bara rann om mig iaf när jag var klar. Jag tillhör den skaran oxå som blir så härligt röd i hela ansiktet när jag kör gärnet. Det var tom så kraftigt att efter avslutat pass och bilturen hem så satt min röda färg fortfarande kvar i ansiktet att Daniel frågade om jag hade cyklat hem=0) Nu börjar jag känna mig lite trött. ska försöka komma isäng lite skapligt ikväll, så att jag är utvilad imorn.

Imorn är jag ledig och ska då passa på att få så mycket som möjligt gjort. Jag har planerat in en morgonpromenad, ett pass på gymmet och ev ett spinningpass på kvällen... Under dagen ska jag hem till Lina och se hur det går för henne med mina tävlingsdräkter, det ska bli jätte spännande, jag är så nyfiken.

Igår kväll var vi ute hos min mamma på middag, hon stod framför spisen i ett par timmar och gjorde världens godaste (den är underbar, jag lovar) köttgryta, med lök, morötter, palsternacka och svamp & självklar Grädde! Jag har aldrig under hela mitt liv tackat nej till mammas köttgryta...men igår fick jag fixa min egen mat. Det blev otroligt gott, jag slängde ihop vad jag hittade i kylen. Det blev en wook på kyckling, lök, broccoli och portabella, jätte mumsigt. Lite avis var jag på alla de andras mat såklart, men jag var mycket nöjd med min rätt iaf.

Veckans ranson av kesella och bär är nu inhandlat oxå, snart väntar dagens sista mål; just kesellaröra, I Love it;)


Hoppas ni har haft en lika bra och härlig dag som jag har haft idag! Millan

Inga kommentarer: