19 oktober 2008

Svidande träningsvärk

Träningsvärken kommer krypande lite diskret för varje minut som går. Rygg + baksida axlar tillsammans med Daniel i fredags kväll gjorde gott för kroppen;) Jag började känna av lite igår kväll, men imorse....oh my lord. Jag har hittat min latisimus dorsi hihihi;)

För första gången på flera månader körde jag chins. Det har varit en övning som jag tidigare har riktigt hatat. Jag har varit för svag för min vikt eller har haft taskig teknik, jag vet inte inte vad det är igentligen. Det brukar resultera i att jag i ett tappert försök drar mig upp en gång och sen ger upp och går vidare till nästa övning;) Men i fredags fanns det ingen flyktväg när Daniel var med. Det var bara att bita i det sura äpplet och se till att dra så mycket jag bara orkade (hela mig själv alltså) och det gick faktiskt ganska bra. Att nämnas bör att jag var sjukt tom i kroppen och inte jätte motiverad innan passet men det ville jag inte säga till Daniel (när vi nu för en gångs skull skulle köra ett pass tillsammans) Jag vet inte om jag skulle vinna nåt SM i snyggaste utförda men jag drog o drog och upp och ner for jag flera gånger. Och DET känns idag! Bra pass älskling. Jag avslutade med baksida axlar och cardio, på cykeln på vägen hem var jag totalt tom. Kvällen tillbringade jag tillsammans med Daniel i soffan framför tvn.

Den natten, mellan fredag och lördag var en riktig helvetes natt. Ni vet att man ibland kan känna på morgonen att man knappt har sovit nåt den natten, man har bra legat och vridigt sig i flera timmar...? Jag hade en sådan hemsk natt i fredags. Jag vet att jag var vaken nästan hela natten. Allt känndes fel, kramp i den ena armen, frös om axeln, pulserade i benet, muskelryckning i den andra armen, jätte träninsvärk i axlarna osv..... Jag kunde inte slappna av. Alla tankar bara flög omkring i huvudet, de flesta handlade om mat, vilket gjorde det extra svårt att slappna av och somna. Jag gav upp efter en timme och satt på tvn en stund.

Kan det var så..???

Försökte somna, var uppe på toan vid två, uppe på toan vid 4 passade då på att hämta mp3n och tänkte att jag kanske kunde somna lättare med lite lugn musik i öronen, inte det heller. När kl var 5 och jag inte hade somnat gav jag upp, det var ingen idé att försöka tvinga mig till sömns. Jag tänkte, om jag sysselsätter mig med nåt tråkigt så blir jag nog trött..... Jag började rensa och städa ur alla badrumskåp, vilket resulterade i tre påsar med saker som jag inte ville ha kvar längre;) Jag skurade toan, handfatet, duschväggarna och putsade speglarna. När kl var 7 var jag klar, men inte ett dugg tröttare, snarare tvärt om. Så jag käkade lite kesella och en BANAN, det har jag inte ätit på hela dieten, den var inte sååå god som jag hade föreställt mig att den skulle vara. Jag hoppade upp på trampmaskinen och brännde av 40 minuter där innan jag åkte till affären och köpte tekakor till frukost. Även de var inte så goda som jag hoppades på:(

Daniel hade handlat i veckan och dukat upp en fin buffé tills jag kom hem, med två sorters kalkon, rökt skinka, rökt vildsvin, ost, avokado, grönsaker, tre sorters yoghurt, müsli, färsk ananas och kaffe. Mums=0)

Det är nåt särskillt med att få äta frukost på helgen tillsammans i lugn o ro, jag vill ha mer tid för goda frukostmornar.

Idag har jag varit ute på en skön morgonpromenad i solen, i eftermiddag vätar BEN + cardio på gymmet. Och ikväll ska jag på massage hos Nina, ska bli skönt för min rygg!!

Inga kommentarer: