17 oktober 2008

Sovmorgon till 10.30

Idag var det trögt att kliva upp ur sängen, trots att solen trängde in igenom persiennerna så var det så skönt att få krama kudden ett litet tag till;) 7 grader ute krävde pannband, vantar och halsduk innan jag var redo för en härlig powerwalk i det fina höstvädret. När jag kom hem stod en otroligt fin blomma i köket med en liten kärlekshälsning ifrån min underbara Daniel. Han passade på att smita hem ifrån jobbet när han visste att jag inte var hemma bara för att överraska mig tills jag kom hem, TACK snälla älskling, du är underbar, det behövde jag idag.

Jag är väldigt vilsen i mina tankar just nu runt denna stora resa som jag är mitt uppe i, är jag riktigt säker på vad jag ger mig in i (är inne i...) Jag försöker att alltid hålla humöret på topp och har ingen anledning till att klaga och gnälla hela tiden över hur jag mår, det är mitt val jag har gjort, det är ingen som har tvingat mig till denna "resa" men vissa dagar vill jag bara ge upp, är det värt all slit?? Vissa dagar är jag PÅ 200% vissa dagar känns som -20%....:(

Som jag har skrivit flera gånger tidigare är jag jätte stressad över att inte formen inte ska vara där den 7 december. Visst, det är min första tävling, jag får väl se det som en träning och att det bara kan bli bättre, men jag vill alltid prestera så gott jag kan och har tyvärr väldigt höga krav på mig själv. Det känns i hela kroppen idag att jag är ganska tom på kolhydrater, ser fram emot påfyllning imorn. Powerwalken som jag nyss avslutade gick på bara rutin, det blev inga världsrekord, idag var det segt. jag ska försöka hinna med ett pass på trampmaskinen innan jag ska till gymmet ikväll. Ikväll ska jag köra rygg + baksida axlar tillsammans med Daniel, det var flera månader sen vi körde ett pass ihop tror jag. Det kommer bli ett dunder pass, not.

Gårdagens pass gick bra, bröst + fram/utsida axlar + lite cardio. När jag kom hem mötte jag Tobbe och Nina på parkeringen som undrade om jag ville följa med på en kvällspromenad, I Love kvällspromenader. Väl hemma igen ville min hjärna så gärna att jag skulle kliva upp på trampmaskinen och svettas lite, jag hade ju inget annat att göra iallafall så varför inte... Jag tycker att det är skönt att trampa sent på kvällen, duscha och äta mitt sista kvällsmål och sen krypa ner i sängen.

Jag har ju sovit bort nästan halva dagen, så lite nytta ska jag väl försöka hinna med idag innan det blir kväll. Puss......

Inga kommentarer: