27 oktober 2008

Mina dagar i Sthlm


Dagarna har bara sprungit iväg... Det är nu fyra dar sen jag var uppe och hälsade på i storstan. Jag lovade ju att jag skulle skriva lite om dem.

Jag hade en heldag tillsammans med Maria och en hel mysdag tilsammans med min syster Sandra.

Maria hämtade mig på centralstationen och vi började förmiddagen med en mysig fika. Jag fick verkligen en inblick i hur en dag i sthlm kan vara. Jag vet att Maria jobbar väldigt mycket och hårt, men inte att hon var så attraktiv kunde jag inte föreställa mig. Sen hon var med i Aftonbladet, två repotage på två veckor så har hennes kunder bara strömmat in... Hennes mobil ringde stup i kvarten. Jag vill också flytta till stockholm och vara så efterfrågad;)
Vi åkte på lite ärenden och hämtade massa varor ifrån Dalblads som hon ska ha på sina föreläsningar. Vi åt lunch på en jätte fräsh pizzeria, där jag kunde göra min egen sallad, perfekt.

Vi åkte hem till Maria & Fredriks nya fina radhus och gick igenom min matplanering och vi gjorde några ändringar i mina måltider. Lite uppladdning och så var vi klara för en timme på gymmet, där axlar och mage fick sig en omgång. Det var roligt och motiverande att få träna och peppas av ett "proffs" men jag ser henne mer som min vän, vi har jätte kul tillsammans. Vi passade på att träna lite posering, det var en av anledningarna till att jag åkte upp, men som vi höll på att glömma bort i stundens hetta. Vi åt en mysig middag tilsammans med familjen som senare avslutades i soffan framför tvn. En fartfylld, händelserik och rolig dag som gick aldeles för fort.... Klockan ringde 5.00 då morgonkaffet väntade och en skön morgonpromenad i vacker och fin miljö, jag fick inte den minsta känslan av att vi bara var en bilresa utanför city, allt var så lugnt och stilla. Min "nya frukost" serverades när vi kom hem. Det var som att bo på hotell, jag kände mig så bortskämd.


Vid 9.20 släppte Maria av mig på stationen där jag mötte upp Sandra som kom med tåget ifrån Norrköping. Maria var tvungen att jobba så Sandra och jag bestämde att vi skulle ha en skön dag i Stockholm där vi bara gjorde ingenting, utan bara umgås. Oftast när jag tar tåget till Stockholm har jag alltid sprungit gata upp och gata ner för att hinna vara i så många butiker som möjligt och shoppa så mycket jag orkar bära med mig hem, men nu var våran tanke att göra tvärtom. Jag köpte bara mina svarta pumps till tävlingen och ett par vinter stövlar.
Vi hann med tre fik och en lunch på våran dag. Jag är jätte nöjd och kände mig avslappnad över att få komma hemifrån i två dgara, det är skönt med lite miljö ombyte ibland.

Tack snälla Maria för den fina presenten som jag fick med mig hem. Och superstort tack för all stöttning och uppmuntran som du gav mig. Sist men inte minst; Tack snälla för lånet av glas-skorna!!!! Du är Bäst. Titta gärna in och läs Maria Ahlbergs blogg http://www.finest.se/userBlog/?uid=25443&beid=1013252.

Nu ska jag bara hänga tvätten, sen är det natti natti!

Inga kommentarer: