14 oktober 2008

Världens enklaste lunchlådor

Ugnsgrillad lax med ugnsgrillade grönsaker..... Kall sås gjord på kesella och en ny helt fantastisk krydda: rostad vitlök & peppar.

Dessa kryddor hade jag på laxen, även dessa två kryddor köpte vi på Gotland i somras.

Helt klart bästa och godaste kryddan just nu, ni måste prova den, finns i alla större mataffärer och kostar runt 30 kr.

Även denna vecka blir det lax till lunch. Jag älskar verkligen lax, jag längtar till varje lunch och njuter av varje liten tugga... Det är underbart gott. För att inte tröttna på laxen varierar jag den varje gång med olika kryddor, 225 grader i 9 minuter i ugnen, då blir de perfekta!

Bjuder även på bilder ifrån lördagens mumsiga lunch, spagetti med hemma gjorda köttbullar gjorda på kycklingfärs. De var jääätte goda. Jag älskar verkligen att äta spagetti till lunchen på lördagen. Det är nåt av det som jag saknar mest under dieten; pasta. Innan uppskattade jag inte pasta så mycket som jag gör NU. Det är jummi...

I mina köttbullar hade jag kycklingfärs, hackad lök, ett ägg, chili frukt, massor av vitlök, soja och en jätte god kycklingkrydda som vi köpte på Gotland i somras.

Nu är det dax för dagens sista mål, kesellaröra med funlight appear, vaniljprotein, kanel och blåbär/hallon.

5 kommentarer:

Stina Telhammer sa...

Halloj bruden! Ville bara säga ett stort TACK för all peppning du ger=) Det är jättekskoj! Hoppas att allt rullar på för dej med=) Dagen D kommer vara där fortare än du tror! Kram

Millan sa...

Stina: Du är värd all peppning jag kan ge dig, tror iofs inte att du behöver den, det kommer att gå galant för dig iallafall;)Du kommer att vinna nordiska, det är jag säker på, är du i den formen som jag såg dig i på SM, så sopar du mattan av allihopa.
Jag är medveten om att dagarna bara rullar iväg, och det skrämmer mig. Jag är så rädd att jag inte kommer att vara i den form jag vill och förväntar mig att vara i. Men den som lever får se, Kram på Dig!!!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Å dom kryddorna är oxå hur goda som helst! :P

Millan sa...

zuzibuz: Nästa gång jag handlar ska jag köpa en ny krydda i den serien!!! Det gäller att använda fantasin när man går på diet när matlistan är väldigt begränsad hihih.....Trevlig helg, Kram!!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Det går nästan att äta vad som helst bara det är kryddat rätt... *L* Jag vill ha hela serien i princip... :P Skickade även efter goda kryddor från märket Kryddhuset (ÖB säljer dom bland annat)

Må så gott! Kram!