21 november 2010

Äpplekaka super delight

Kvällsmaten idag blev lite roligare än bara keso..
Äpplekaka super delight!!Ett halvt skivat äpple med massa kanel och lite sötningsmedel. In i micron i 1 min på full speed, på med kall naturell keso. Det är mycket godare än vad det både ser ut och låter, det är supergott alternativ för den som är sugen på nåt gott men ändå nyttigt. Innehåller ca 100 kcal. Mummmmmms! Bjuder på lite bilder ifrån träningen. Idag var det ben, hm var nog tre veckor sen jag körde ben så det kändes efter bara legcurlen, hackliften och fria utfall med hantlar...det sög ordentligt i benen. För att vara lite wild and crazy så slog jag även till med den årliga vadträningen idag.. vad vadå?? Tihi, jag brukar inte skämma bort mina vadmuskler med någon större fokus i gymmet, det brukar bli någon gång om året, alltså så är det dax någon gång innan jul 2011 nästa gång! ;o)
Jag lyckade stappla mig fram o upp på trampmaskinen för att svettas i 17 minuter innan bilen gick hemmåt.
Nu ikväll har Daniel tagit frisedel ifrån mig, han har fått nog. Vi har umgåts hela helgen så ikväll när det bjöds in till grabbafton i jacuzzin var han snabb med att tacka JA!
Vilket passade mig perfekt, då jag har suttit framför datorn och jobbar i många timmar. Våra kommande 5 veckomatsedlar är nu färdiga, kcal är uträknade och menyerna är renskrivna. Jag är snart klar med december schemat oxå..puuh.
Plus att jag har skrivit ett kostprogram/upplägg åt en klient jag hade på konsultation i förra veckan. DONE!!!
Nu är det dusch och gonatt. Imorn är det måndag och nya friska tag!

7 kommentarer:

Patrik sa...

antar att kortet i vänsterspalten när du kör rygg är taget på gym1 på gotland=)

enôma sa...

ÅH vad roligt med träningsbilder och recepttips! Hoppas du får en bra start på veckan!
Kram!
/Z

E sa...

Aaa... spännade ,-) Veckomatsedlar för dig eller till jobbet?
Detta med att räkna ut kcal för en maträtt låter intressant... svårt att göra?

Ha De ;)

Candy sa...

Är dålig på att kommentera trots att jag följer dig varje dag. det var du som fick in mig på fitness-spåret som nu är hela min värld och livsstil som jag älskar varje sekund av. Tack millan, tack för en inspirerande blogg. Du skänker glädje!
/candy

Suzan sa...

tack för efterrättstipset! Testades ikväll! Supergott!

Millan sa...

Patrik:
Jaa, visst är det Gym1. Visbys bästa (och varmaste) gym!! Bra uppmärksammat där ;o)Vi tränar alltid på Gym1 när vi är nere på Gotland.

E:
Det är till jobbet, HälsoFreak. Svårt är det väl inte, men det är en del timmar som går åt till det..mycket att räkna. ;o)

Candy:
Du är bara för snäll, TACK snälla för dina fina ord. Det betyder massor för mig att få sån fin feedback på mitt skrivande. Ett kvitto på att "mitt vanliga" liv faktiskt kan inspirera och motivera andra tjejer o killar där ute. Stort lycka till i ditt Fitnessliv, så kanske vi ses på scenen någon dag...?! ;o)

Kram till er alla!!!

Nathalie sa...

åh fortsätt med goda recept :)