02 november 2010

Nytt Protein

...och nytt märke!

Detta är helt klart och ärligt det godaste vassleprotein som jag någonsin har provat. Favorit smaken är absolut Capuccino.
Det är inte så många som vet, men jag är inte längre med i Team Topformula.

I´m on my own now ;o)

Jag vill inte gå in på alla detaljer, men jag kan säga så mycket som att jag & TF inte riktigt hade samma synpunkter på vad som skulle levereras eller har levererats.. Tydligen så har inte alla i teamet samma skyldigheter på vissa punkter, trots samma avtal. Och det känns inte ok för mig. Jag gillar inte att daltas med eller att behöva trippa på tå bara för att det är lugnats så, och anser och tycker att det ska vara raka rör åt båda håll. Jag kunde inte leva upp till de krav som de personligen satte på just mig så jag avsa mig min plats i teamet.
När sista beställningen från TF (utan förvarning eller nån som hörde av sig) inte dök upp blev jag både besviken och till viss del arg, då jag enligt mig promotat TF:s produkter på ett bra sätt genom bloggen som har många läsare och använt deras kläder under mina träningspass.
Men jag hänger definitivt inte läpp för det utan jag är skitglad ändå!!
Nu får jag äntligen välja o vraka bland alla goda proteinsorter där ute på marknaden igen. Jag är inte bunden att jag "måste" äta en viss sort eller märke utan det jag tycker bäst om, både när det gäller smak och innehåll.
Så det blev bara att knalla ner till min goa vän TobbeProteinbutiken i Linköping och köpa det jag behövde.
Jag kan nu med glädje och vilja köpa allt mitt kosttillskott och träningskläder hos honom.

Han har de flesta stora märkena och han har en grym kunskap inom området.

11 kommentarer:

Johan sa...

Jag funderar på att köpa hemfrån USA, de skall à grymma smaker där.

Nelli sa...

Hej! Du gjorde helt rätt! Man ska vara sann mot sig själv och göra det som man känner är rätt och riktigt! :D bra där!

E sa...

Oj, där ser man.
Fortfarande tävla? Gottigt med nytt protein, men köp ej citronen, den är för sötsliskig *L*
Ha de
kram ,)

Anonym sa...

Håller med dig. Kanon gott protein. Vet du pm de har något bra kasein protein?

Cissi sa...

Shit Millan, snacka om TF's förlust att du inte är med deras team längre!
Jag har då aldrig läst någon annan bloggare som så innerligt och passionerat kärleksförklarat deras produkter! Du skriver ut fullständig info med bilder och recept på ex fluff (ett kasein som jag bl a köpt p.g.a. dig ;-)).
Sen tycker jag det väger tungt att det är så många som läser din blogg och du har stor trovärdighet då du själv tävlat flera gånger och dessutom jobbat med kosttillskott förr (Proteinfabrikken).
Får man se vad du nosar upp i fortsättningen för i kosttillskottsdjungeln är du den puma jag litar mest på! ;-)

Kram
Cissi

Anonym sa...

helllou!
asså, en bättre reklampelare än du Millan, finns ju inte!!!
Håller med ovanstående, deras förlust, men kanske någån annas vinst? =)
jo, tänkte höra, ska du ner o kolla på ff?
Om, kan man boka/beställa en bit god kaka från Häslofreak?
Puss o kram

Camilla Rehn

Johanna sa...

Jag förstår faktiskt TF vilket jag tycker du också borde göra. Jag älskade att läsa din fitness blogg innan. Var inne varje dag och läste dina inspirerande inlägg om träning mat mm. Men under de senaste månaderna har det avtagit och är inte alls lika ofta på din blogg. Då din blogg liknar mer en vardagsblogg nuförtiden. Men hade det vart för ett år sen så hade du vart den bästa reklam pelaren!!! Men tyvärr är det inte så längre :( saknar fitness millan :)

Anonym sa...

Bra där Millan!! Du gör helt rätt som står på dig o inte tar skit. O så kan du ju gynna Bästa Tobbe nu!!!! Stor kram Linda på gymet!

Jenny sa...

Åh, jag älskar det proteinet. Har du inte provat peach/passion så gör det - så galet gott så det är inte klokt! Klart bästa jag nånsin smakat!

Stor förlust för TF, helt klart!

Mamma Fia sa...

Så mänga härliga och trogna läsare du har gumman!!! Som vanligt är jag otroligt stolt över dig och att du står för det du tycker. Du är såå stark och kan din sak. Och Tobbe är ju en pärla!!! Han är värd dig.
Stora mamma-kramen

Millan sa...

Tack snälla alla ni underbara vänner!!!
Härligt att höra alla era fina ord.
Hoppas ni får en fin helg,
Kram!

Johanna:
Tack för din kritik och uppfattning om min blogg. Jag vet o håller med dig (läs mitt inlägg om "jag saknar..dieten)
Millan