07 november 2010

Jag älskar Petter

Han är en helt otrolig artist. Jag har varit kär i Petter enda sen han gjorde sin debut låt "Vinden har vänt", har han funnits i mitt hjärta i alla år. Likt åren många äktenskap så går känslorna upp o ner..
Självklart har jag inte varit "KÄR" ordagrant i honom. Men hans musik har varit som kärlek för mina öron.
De flesta tjejer har haft ngr idol man har sett upp till och stått framför spegeln och övat in alla texter till. För många har det troligtvis varit Michael Jackson, Back Street boys, New kids on the block eller Take that mf. Men för mig har Petter funnits med sedan sent 90-tal. Jag har alla hans skivor och har sett honom uppträda live, endast två gånger.. Hans musik har funnits med och hjälpt mig både i sorg och glädje genom åren.
Efter att jag såg tv-programmet så mycket bättre igår, med fokus på Petter o hans musik så tändes ljuset inom mig som har brunnit likt ett litet värmeljus låga en tid. Han är varm, ödmjuk, rolig, självsäker, otroligt smart o begåvad artist.
Jag vill ge en stor o värmande (visserligen är inte jag så stor ;)...) kram till Mr P i höstkylan.

Detta var min lilla hyllning till Sveriges bästa stjärna!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Min tjej och nu även jag läser din blogg. Eftersom du inspirerat henne till hårdare träning och att laga oväntade varianter av proteinrik mat gillar hon dig till max. Som passiv medåkare i nyttigheterna sista året har även jag som tränat regelbundet 10år men haft lite dåligt fokus på definition sista 5 fått ett stort lyft med formen. Tack för bloggandet och framför allt magrutorna, vinden har vänt:-)