18 november 2010

Gymmet är min fristad

Jag älskar att få koppla in lurarna i öronen, höja musiken och ge mig ut i gymmet bland vikterna. Är det någonstans någon gång på dygnet som jag lyckas släppa tankarna på allt som heter jobb, eller andra hundra saker som cirkulerar i mitt huvud, så är det just på gymmet när jag får träna!!!
På dagarna går min hjärna på högvarv, på kvällarna ligger jag o funderar på allt o ingenting, på nätterna drömmer jag om jobb, lösningar, problem, kommande projekt både på jobbet och i övrigt...men på gymmet är det bara träning i huvudet, det är så otroligt skönt.

Hur tankspridd o trött jag än är innan träningen så går jag för det mesta alltid därifrån både på bättre humör och mer klar i tankarna...skön att få "vila" den lilla grå massan en stund ;o)

Idag körde jag ett biceps + axlepass, och jag mår skitbra, passet gick bra och jag är glad!

6 kommentarer:

Emma Mohlin sa...

Kan bara hålla med. Andra går till kyrkan - vi går till gymmet ;0) Trevlig helg!

Em Löfgren sa...

ja visst är det underbart skönt! att på gymmet bara kunna fokusera på här och nu! på träningen och tekniken och känslan! det är så skönt! så avstressande!!

Visan sa...

ja snacka om att gym vilar hjärnan! Det är så sant för man kopplar bort allt, det kan jag inte riktigt göra avslappnandes i ett varmt bad som egentligen borde vara upplyftande. Då kommer alla tankar, men på gymmet försvinner minsta lilla problem! :)

Julia sa...

Håller med, är det någonstans man bara kan koppla bort allt så är det på gymmet - min stund för mig själv. :)

Anonym sa...

Hej! Kul blog, om det är okey med dig så kommer jag länka till din blog via min hemsida quakefitness.com/blog.

Hemsidan är bara några dgar gammal och tanken är att länka till hålso och fitness bloggar världen runt, kolla in sidan så förstår du.

Säg till om du inte vill bli länkad, maila på forum@quakefitness.com

Millan sa...

Mer gym till folket, visst???
Ni har iaf fattat att det är det bästa och mest avkopplande för hjärnan. Så när det blir black out och det är kaos i skallen så kan faktiskt 30 min bland vikterna var just det som behövs!
Millan

Admin:
Självklart får du länka till mig.