30 mars 2009

Hemma Hemma!!!!


Hej på er, nu är jag äntligen hemma och det är med blandade känslor.
Efter nästan tre veckors semester i en helt annan miljö mot vad man är van vid så hinner man anpassa sig till den livsstilen och vardagen av att inte "göra någonting".
Det är lite skönt att komma hem, hem till vardagen och alla rutiner (jag gillar rutiner) och att få träffa nära o kära och ER alla såklart.
Men samtidigt skulle jag gärna vilja stanna några veckor till om jag fick;)

Flygresan tog nästan 11 timmar och det tog en jäkla tid tills våra väskor kom. När vi och väskorna var på plats i bilen, väntade dryga två timmar hemifrån arlanda.
Väl i Norrköping var vi tvugna att stanna till på city gross för att fylla upp kylen, det hade ju ingen gjort åt oss meddans vi var borta:0)
Nu sitter jag och väntar på att få skölja ur färgen i håret....jag har bokat klipptid hos Kristin på Mates kl 15 idag för att fräsha till burret efter mycket sol & bad. På vägen hem insåg jag att jag var tvungen att lägga i en toning oxå, lite sent att fråga Kristin om det fanns tid för färg isamband med klippningen, så jag får fixa det själv. Det är inte särskillt snyggt men nyklippt hår och en skaplig utväxt. Blond utväxt på ett mörkt hår är det fulaste jag vet.

Efter klippningen SKA JAG TRÄNA!!!!! Jag har längtat efter gymmet. På alla 18 semesterdagar har jag tränat totalt TRE gånger i gymmet..... Jag har aldrig vilat så länge o mycket. Jag tror viserligen det bara har varit gott för kroppen, men jag har längtat.

Vi har ju gått och rört på oss ganska mycket varje dag, jag har simmat några gånger i poolen, några powerwalks på stranden och en morgoncardio på en crosstrainern på gymmet i Bangkok.

Ikväll ska vi hem till Tobbe & Nina och sammanfatta vår underbara resa tillsammans och samtidigt utvärdera om Spicy Hot mat är godare än all mat vi har ätit i Thailand????
Som ni hör är jag tillbax i samma tempo redan som innan semestern.

Nu ringer klockan och det är dax att tvätta ur håret, jag skriver några fler rader ikväll. Ha det så gott så länge:x

4 kommentarer:

Sonja sa...

välkommen hem ;)
hälsningar, Sonja

maria ahlberg sa...

Välkommen hem:-) När ses vi då?
Vi saknar dig är hemma.

Kramelikram
Maria

www.alltfortraning.sel

Madeleine sa...

Hej :o)
Jag hittade din blogg av en slump när jag sökte på pannkakor med mycket protein i :o). Jag håller själv på med styrketräning och är väldigt intresseard av kost och träning.
Så försöker lära mig så mycket så möjlig genom att läsa om träning och på sådana bloggar som din för att få så bra resultat så möjligt och din blogg inspirerar mig väldigt mycket!
Älskar också kesella och blanda det med fun light eller med frukter och har en lite fråga angående det.
Den kesellan man köper på typ ica den är bara på 250g har du något tips på vart man kan köpa större förpackningar kesella? Hade varit lättare med storpack så att man gör en stor sats som man bara kan ta i kylen färdig blandad och klar :o)
Mvh Madeleine

Millan sa...

Sonja:
Tack!

Maria:
Hej gumman. Jag vet inte när vi ska hinna ses...?? Du kommer väl inte till Varberg antar jag?
Vi får titta i våra kalendrar och se om vi kan få ihop någon tid som passar oss båda.
Hälsa till Fredrik och Lina så mycket. Många Kramar

Madeleine:
Tack, roligt att du tycker om min blogg!
Jag köper för det mesta min kesella på Lidl, de har iaf dubbel strl, 500g för samma peng som 250 på ica.
Jag äter så mycket så det lönar sig att åka förbi Lidl och bunkra upp, jag köper oftast ett helt flak, tror det är 12st. Hoppas du bor i närheten av en Lidl.
//Millan