06 mars 2009

Jag vill inte vara tjock längre!


Jag är så trött på att känna mig som en tjock salami;) Jag trivs verkligen inte i min kropp just nu, bara tanken på att gå i bikini om några dagar gör mig vättskrämd. Jag skulle mest av allt vilja dra en poncho över huvudet så att ingen ser mina valkar/former eller kalla det vad man vill, jag avskyr det verkligen. Jag vill vara SMAL nu!


Varje gång jag går förbi en spegel vill jag titta och hoppas att det skulle se bättre ut en när jag tittade tidigare, men inte gör det det inte, fettet sitter där det sitter. Det är ingen annan som har tvingat i mig dessa kcal, det är BARA JAG, jag vet och det gör mig så arg. Jag vet att jag bara har mig själv att skylla.

Jag är inte tjockare eller större än vad jag var innan jag startade dieten, jag har nästan alltid varit i den här storleken. Men jag vill inte längre... Jag vill och ska komma i form.

Det finns säkert många som har andra uppfattningar och syn (kanske min lilla mamma) på vad som defineras med tjock, fet och inte tycker att jag är nåt av det, men JAG känner mig bara tjock & ful just nu. USCH.


....jag vill vara smal igen!

26 kommentarer:

Anonym sa...

åhh gumman du är ju jette fin!!!! du är ingen tjokkis!!! jag lovar dig!!!! ser grymt bra ut!!! ;);)

Millan sa...

Ayna:
Tack sötis, va snäll du är. Trevlig helg,Kram!

Anonym sa...

Hur kan du säga att du är tjock? Du kommer få så många andra tjejer att må dåligt nu när de läser ditt inlägg och det är just pga. att de ser upp till dig och tycker att du är perfekt!
Det finns ingenting på din kropp som är fel eller fult! Det är bara så att man inte alltid kan vara i sin bästa form, som du verkligen borde veta.
Du är verkligen fin :)

Millan sa...

Nathalie:
Som jag skrev så KÄNNER jag mig tjock, jag jämför mig absolut inte med någon/några andra, jag vet att jag kanske inte "klassas" som tjock i andras ögon....men min självkänsla är inte den bästa just nu och i mitt känslo kaoas så känner jag mig så.

Min mening med detta inlägg är ABSOLUT inte att få andra att känna sig dåliga på något sett, det hoppas jag att NI ALLA förstår!!

Det här är en känsla som jag känner för mig och min kropp just nu. För jag vet att jag kan och har varit i bättre form, vilket tyvärr påverkar att jag känner mig tjockare nu om jag jämför med då.
Om någon vecka eller två så kanske jag känner mig som världens snyggaste igen, vem vet.
Det är inte det lättaste att vara tjej, med alla dessa hormoner som cirkulerar och ställer till "problem" och känslor till höger och vänster.

Jag tror att alla vi tjejer/kvinnor har sådan tankar om oss själva någon gång, bara att inte alla pratar om dem.

Ännu en gång: Detta är Mina känslor om Mig och Min kropp i detta nu. Jag jämför mig inte med någon annan och tycker inte att Någon ska ta åt sig, eller illa vid sig och jämföra sig med mig, hoppas alla förstår vad jag menar. Stor kram till er alla!

Lina Sirén sa...

Åh gumman! Jag vet precis hur det känns! Och då ska jag ändå upp på scenen om bara 5 veckor. Fatta va jobbigt! Får slita röven av mig om jag ska ha någon chans att hinna... =( Att det ska vara så svårt va!

Jag vet att det inte spelar någon roll vad andra säger, men jag tycker du är superfin precis som du är! Grymt söt och go tjej är du vännen!

Hoppas din helg blir supermysig!
KRAAAM

Unknown sa...

du som är så jätte snygg och fin ikroppen!! allt kommer att kännas bättre när du får komma bort lite till sol och värme!!!

Anonym sa...

Om du känner såhär kanske du borde fundera på om du är i rätt branch!? meningen med livet är en luddig grej, men det är fan inte att se bra ut, det äratt lära sig trivas sin kropp.. Oavsett de där extra kilorna kryper sig på eller försvinner. Men, jag antar att allting kommer med tiden, hoppas bara du ställer in dig på att trivas i dig själv, istället för att tvinga dig leva ett liv som inte är värt all uppoffring. vi lever, mot alla odds, bara en gång..

Millan sa...

Lina:
Tack gumman! Skönt att någon håller med mig och vågar erkänna att vi faktiskt känner så här någon gång ibland.
Jag tror att du kommer stå på scenen i Varberg och brilljera, du är skit snygg! Trevlig helg. Många Kramar!

Lina:
Tack, visst tror jag semester med sol och värme gör gott för själen. Och jag kan lova dig att jag kommer känna mig gladare, piggare, snyggare, mer utvilad och kanske lite smalare (hihi) när jag kommer hem.

Jag tror att mina pms hormoner har krockat med mitt förkyldningsvirus som har orsakat dessa turbulenta känslor. Trevlig helg önskar jag dig:o) Millan

Millan sa...

Anonym:
Jag trivs med mig själv, (nästan) alltid. Men just nu, just idag så hamnade jag i en svacka. Jag tror att det är ganska mänskligt att göra det i bland. Oavsett vad det handlar om och hur man känner så kan man nog inte vara 110% nöjd och tillfreds med sig själv och sitt liv varje dag 365 dagar om året.
Det är iallafall vad jag tror. Jag kan ha fel.

Sen ser jag det så också att oavsett vilken "bransch" man man tillhör så kan det vara väl värt att nämna att alla är vi människor. Och jag är absolut inte bara intresserad av ytan och det man "ser", jag tror på att helheten är det viktigaste, och ibland rubbas vissa bitar i puzzlet som påverkar den bilden man ser. Hoppas du förstår vad jag menar. Millan

Anonym sa...

Du, jag och alla andra känner sig tjock då och då. MEN skriv inte det!!!!Du får hålla det i huvet.. I stort sätt alla tjejer har någon form av ätstörning någon gång i livet men du måste tänka på att de du skriver kan påverka måååånga personer och få dom att känna lika dant över sina kroppar... Vi är inte mer än människor och om du ska upp på scenen om 5 v kan jag förstå att man får lite panik! Men skriv ner det i din dagbok hellre då..
Hoppas att allt känns bättre snart!

Anonym sa...

Vissa dagar kännner man sig fet å ful, sen spelar det ingen roll vad folk runt omkring tycker eller säger. Det är sin egen känsla som känns å den kommer man inte ifrån. Det är ju tur att dessa känslor inte varar för eviogt, de brukar ju ge sig efter ett tag.
Ha en skön helg.

Anonym sa...

Men gumman, du som är så jäkla fin! Din kropp klär dig så himla fint:)
Jag vet att mina åsikter nog inte påverkar din syn på din kropp, men JAG tycker du är döläcker och det vill jag att du tar till dig, snygging! :)

Kramar Bella

Anli sa...

Alla får lov att känna sig så ibland, ingen är ju en "supermänniska", jag tycker att det alltid är blandade känslor när man står framför spegeln, antingen tycker man att man är för liten muskelärt, eller så stör man sig på att man är för stor på andra ställen. Allt sitter i knoppen o som sagt hormoner kan ställa till med en del. Skönt att få ta semester o bli pepparkaka, jag hejar på dig! ;)
Kramis!

Anonym sa...

Jaaa, du vet ju hur jag känner...PRECIS LIKADANT =(
Jag vet hur du känner dig gumman....men jag tycker du är grym på alla sätt å vis !!!
Damp-kram från mig!!

Anonym sa...

Det där med självbilden är rätt konstigt, egentligen. Vi som ser dina bilder ser ju att du har en fantastiskt vältränad kropp som aldrig någon annan än du själv skulle kalla för tjock.

Själv är jag en sjukligt smal kille som inget hellre vill än att lägga på mig 10 kilo. I andras öron låter det säkert som ett lyxproblem att kunna äta vad som helst utan att lägga på sig ett gram, men jag tycker att det är jobbigt. Och i mitt fall är det också självbilden som spökar...

Anonym sa...

Jag förstår precis hur du menar, och det är klart att alla känner så som du gör ibland. men det jag menade var bara att du har såpass stort inflytande på unga tjejer och jag gissar på att det är väldigt många som läser din blogg - och på grund av det du nu skriver så kan de börja må dåligt, bara för att de då jämför sig med dig och vill se ut som du gör - men om inte ens DU tycker om din kropp, hur ska de då kunna göra det?

Bara en tanke, men jag känner också som du ibland (som alla andra) Tyckte bara det var lite onödigt att skriva om det.

Annars tycker jag jätte bra om din blogg och älskar att läsa om alla tränings- och mattips.

Anonym sa...

Precis vad jag oxå känner! Visst vill vi tillbaka till formen vi hade under pokalen...men jag tror oxå det är viktigt att hitta balansen mellan on/off form. Tänk på hur du åt o tränade under den tiden.Inte konstigt att kroppen svullnar efter den bantningen! Är det möjligt att föra samma dietupplägg med skola o samtidigt kanske bygga en extra muskel till nästa gång? Du är gjord för finess Milla, det såg jag brevid dig på luciapokalen. försök njuta av extra energi o resultat i träningen, deffen har sin tid eller hur? *ler*
Caroline

Anonym sa...

Bikini om några dagar ! Hjälp ! Du är då verkligen optimistisk. ;)

Anonym sa...

Verkligen jätte jobbigt att känna som du gör just nu, har själv varit där, och det sitter ju bara i ens eget huvud, och det är så tråkigt att man ibland helt enkelt inte känner sig nöjd med sig själv.. För du är ju jättefin, vilket du säkerligen vet innerst inne, och din blogg är också riktigt bra :)

Hanni's sa...

Hahaha I hear ya sis! ;) Har man en gång varit i tävlingsform är det alltid ett gnag i huvudet när man är off. Ändå är man ju inte tjock någonstans - bara normal!

Tyvärr är det ju svårt för de som inte varit i den situationen att förstå den mentala kullerbyttan. Tur att det finns fler som oss. :) Kram!

Millan sa...

Anonym:
Jag förstår vad du menar och jag tar åt mig av vad du skriver. Millan

Mikaela:
Jag vet att dessa känslor inte varar för evigt, som alla dagar går det upp och ner. Jag ser ljuset i tunneln.. ;)
Hoppas du får en trevlig helg oxå, Millan


Bella:
Du är för underbar. Tack snälla för alla dina fina ord, du är skitsnygg du oxå;)Hoppas du har en mysig helg! Kramar ifrån mig

Anli:
ohh, du är för go. Tack gumman för dina värmande ord.
Det blev mer kommentarer om mitt inlägg än vad jag hade kunnat gissa på. Jag vill bara dela med mig av mitt liv och mina tankar. Vilket innebär både bra och dåliga saker. Jag vill inte att alla läsare bara ska få se den perfekta delen. Skriver man bara bra saker om sig själv, så tycker jag att det skulle kännas lite falskt.
Jag tror snarare att många tror att tjejer som tävlar i fitness alltid går runt och känner sig smala, snygga och nöjda med sig själva och att de tycker att allt är 100% perfekt jämt. Så är ju inte vardagen för någon.
Kram till dig!

Anonym sa...

Hej! en tjej från norrbotten här som råkat snubbla in på din blogg för någon månad sen och är totalt hocked, läser varje dag :) jag tycker du är hur fin som helst (!!) och en inspiration för inte bara mig utan för många andra! :)

jag vet att man har svackor ibland och det måste man få ha och att man absolut ska få skriva ner sina tankar om det man tycker är jobbigt!!

Vill bara ge dig en stor kram och säga att du är superfin, verkligen!
Take care! /E

Anonym sa...

Skönt att höra att tillochmed proffsen har svackor! Tycker absolut inte att det är något att hålla inne med. Oavsett storlek så har vi alla våra dåliga dagar, Och man MÅSTE få prata om det, men tyvärr anser en del att om man är under en viss vikt så får man inte känna så, b.shit;) Du har verkligen en inspirerande blogg!

Millan sa...

Denicé:
Du är så underbar, du vet precis vad jag menar. Vi har ju pratat om det här flera gånger och vi står nog ganska lika där. Även om ingen av oss igentligen borde, för vi är fina som vi är..eller hur?
Men vissa dagar är bara skit, så är det bara och det kommer det att fortsätta att vara, men det är på väg att bli bättre. Vi får nog kämpa på och stötta varandra, Puss & Kram!

Anonym:
Det handlar inte alltid om vad andra tycker och säger, eller hur.
Som du skriver så är det en ganska konstig grej, jag mår toppen är glad och har ett lycklig liv, men man kan inte vara frisk ifrån alla sjukdomar hela livet bara för att man äter vitaminer...får står du vad jag menar??
Ang dig och dina kilon, jag kan bara säga kämpa på och lycka till, så tror jag att du kommer dit du vill en vacker dag. Millan

Nathalie:
Ok, jag förstår dig.
Jag hoppas bara att alla som läste detta inlägg oxå har läst mina tidigare inlägg och kommer att fortsätta att läsa. I såfall borde de förstå att jag är en vanlig tjej, men vanliga tankar och vanliga problem som kommer att gå över, liksom allt annat. Det var just en dålig dag i fredags, idag känns det bättre. /Millan

Caroline:
Va söt du är. Jag mår jätte bra nu, förra veckan och troligtvis nästa vecka oxå. Bara det att ibland går känslorna upp o ner.
Jag älskade att tävla, tiden innan under och efter hela händelsen. Jag ska dit igen...och nästa gång...då ska jag ha revanch! =0)

MG:
Hihi, Thailand here I come!

Sanna:
Tack snälla, roligt att du gillar min blogg. Jag vill bara dela med mig av mitt liv, känslor, händelser, inspirera och ge ett o annat tips.
Kram Millan

Hanni:
Tack.
Jag har fått en del kommentarer ifrån både "fitness tjejer" och "vanliga tjejer".
Skönt att höra att det är en vanlig känsla hos oss som lever/tränar/tävlar fitness att vara lite nere ibland.
Tack för ditt stöd, Kram

Anonym:
ohh, va snäll du är. Kul att du snubblade in över min tröskel;)
Jag blir så glad när ni skriver till mig, och för alla peppande ord i era inlägg! Jag är så glad att kunna inspirera andra. :o)
Tack för din stora kram, den värmde, jag skickar en tillbaka till dig! Millan

Kickan:
För det första så är du så snäll som ser mig som en av proffsen;)Det är skönt att många tjejer har hört av sig till mig och håller med mig och att det är faktiskt okej att erkänna sina brister och känslor.
Kul att du gillar min blogg, fortätt gärna att följa mig så kommer jag skiva en massa skoj och ge mer mat tips...Kraam!

malin sa...

Hejsan, du ser skitbra ut vältränad och har absolut inge fett.. =O

Du som verkar vara bra på kost och träning vet du hur jag (13) ska kunna få smalare lår och gå ned några kilo..

Jag har godisförbud och äter bara nyttigt, tänker verkligen på vad jag ska äta.. =/ Vet du vad mitt fel kan vara ?

Millan sa...

Malin:
Jag blev jätteledsen när jag läste din kommentar. Du är 13 år och har hela livet framför dig. Snälla gumman, tänk inte på din kropp o hur du ser ut eller inte ser ut. Jag var inne på din blogg och tittade på bilderna på dig, jag tycker du är jättesöt och ser ut att vara en glad o sprallig tjej.
Jag tänker inte ge dig några tips på hur du ska göra för att få smalare lår eller bli smalare!

För det första är du jättefin som du är! Samt att hålla på att banta, och framförallt lägga så mycket tid på tankar om utséendet varje dag i den åldern som du är i är att kasta bort och förstöra dina år i tonåren som är så mycket mer än bara VARA SNYGG!

Jag låter säkert som en gamal tant nu men jag kan se tillbaka på mina år som tonåring och de är bland de bästa åren jag har haft, och JAG var inte alls så intresserad av utséende och om att vara populärast i klassen/gänget utan jag levde i nuet och är SÅ glad att vara den jag var/är.

Idag kan jag se tillbaka och vara så stolt o glad över mig själv att jag var så stark o självständig som jag var i mina unga år.
Tack vare de åren o den ställningen jag hade då, har gjort mig till den jag är idag!!

DU ÄR FIN SOM DU ÄR, glöm aldrig det!!! Kram Millan