10 mars 2009

Paket på posten!

Mina efterlängtade böcker som jag beställde förra veckan kom äntligen idag.
Nu har jag lite att läsa på flyget + nya Fitness, Body & i Form som jag inte har öppnat än, jag har varit så sugen när de har legat på bänken här hemma, men jag har lyckats hålla mig...=)

Svensk Maffia & Barack Obama köpte jag till Daniel

En jätte bra bok, jag kan absolut rekomendera denna.
Mycket bra fakta och bra bilder.
Alla recept är näringsberäknade och det är roliga jämförelser mellan olika måltider och livsmedel.
Det finns ett kapitel om Diabetes och Hjärt,-Kärl, intresant läsning.

Nu är dett dax att krama kudden!

8 kommentarer:

Sonja sa...

rolig läsning du har köpt! den hemlige kocken är bra, liksom boken 'går ner i vikt med kbt', fast du behöver väl inte den? inte jag heller, men älskar att läsa alla såna böcker som handla om mat, kost, fitness, träning och även viktnergång, haha.
men vad behöver du 'äntligen icke-rökare' till? (också en bra bok iofs).
har det bra på flyget!

Millan sa...

Sonja:
Jag köper många böcker för att använda mig av i jobbet.
Då jag verkligen är emot rökning är det bra att läsa på lite innan jag kan gå på kunderna och komma med tips och argument till att sluta.
Likaså viktnedgången, det är många som vill och behöver hjälp med detta. Jag vill ha så mycket kunska som möjligt i min kunskapsbank och försöker läsa på så mycket olika litteratur jag kan.
//Millan

(Favvis)Maria sa...

Hemliga kocken är riktigt intressant!

Millan sa...

Maria:
Jag har hört så otroligt mycket bra om den bocken, så jag var bara tvungen att köpa den.
Många har ändrat sin inställning till kosten efter att ha läst den, jag är rädd för att inte vilja äta det jag äter idag om jag får reda på vad maten innehåller...hihi=0)
Kram Millan

Ebba sa...

Den hemlige kocken är superbra! Ska nog ta och införskaffa boken du tipsade om =) Den verkar bra. Hoppas att du får en härlig semester =)

Anonym sa...

"Mat för liv och lust" är nästan min hälsobibel. Har haft den i mer än ett år och den är så lättläst och ger bra baskunskap och tillförlitlig fakta om kost! Innehåller dessutom en massa spännande recept som du skrev. Hoppas du kommer ha användning av den. Lycka till med utbildningen (inte länge kvar nu=)) och framför allt lycka till med din träning.
Stora kramar Anna Karlsson, hälsoutvecklare och fd Haluxastudent!

Anonym sa...

Hej hej, jag brukar inte läsa din blogg så ofta så jag vet inte om du röker..men jag måste bara säga att Allen Carr är grym! Jag slutade röka efter 10 år (och 100 misslyckade försök) bara genom att läsa hans bok. Helt otroligt. Inte jobbigt alls!

Millan sa...

Ida:
Roligt att du äntligen är rökfri och att du gillade boken. Coolt att kunna bli så inspirerad av en bok till att sluta med en så jobbig last.
Jag blev tipsad om den boken av en föerläsare i skolan. När jag har tid ska jag börja läsa igenom den. Kram

Anna:
Tack för dina stöttande ord.
Jag älskar boken, roliga och tydliga bilder och lättläst och lättförståelig fakta. Kram på dig