02 september 2008

Förhoppningsvis utvilad...

Nu sitter jag hemma och ska snart ge mig ut idet fina höstvädret. Igentligen borde jag vara i skolan nu, men jag valde att stanna hemma en dag och kurera kropp & själ...

Igår var jag så trött, jag satt nästan och somnade i klassrummet innan morgon fikat, fram till lunch var jag lite avslagen. Efter lunchen piggnade jag till lite men kände mig ändå lite hängig. Efter en avslutad skoldag skulle jag hoppa upp på cykeln och trampa vidare till gymmet. Jag försökte intala mig att dubbeldos koffeintabletter och kreatin gör nog susen. Men när jag som alltid (för det mesta) är pigg och glad känner mig trött och hängig så ska jag nog ta det lite lugnt. Daniel "förbjöd" mig att åka till gymmet, du får ta vilodag idag och köra imorn ist sa han åt mig. Jag har svårt att ta mig vilodagar, det känns som om jag bryter dessa starka band som jag har virat runt mitt ganska inrutade liv just nu. Väl hemma igår tog jag det lugnt, bara tvätta, diska och slappa;) Jag sov 10,5 timmar i natt, det behövde jag. Efter helgens alla kalas, fester och jobb så låg jag efter med sömnen, jag hoppas att jag har sovit ifatt lite nu.
Jag drömde ganska mycket inatt, vilket inte är så vanligt att jag gör. Jag drömde att jag blev jagad i flera olika miljöer av människor som jag aldrig har sett tidigare.....det var lite otäckt, vad betyder det???
Jag ville bara bjuda på en bild av min söta kylväska som jag hade med mig till serveringsjobbet i lördags, perfekt för en låda & en flaska vatten!

Räksallad, med keso, ägg och avokado.

Precis, just nu så drog jag ut min stora fulla mugg med kaffe rakt ner på stolen... med "mocca kläsel" vi får väl se hur vit den blir igen. Jag slängde in den i tvättmaskinen och hoppas på det bästa. Väggen gör inte så mycket, vi ska ända tapetsera om. Detta är så otroligt typiskt mig. Just nu är jag inne i en drulle fas, allt jag tar i går sönder. I söndags innan gästerna till Daniels kalas kom, slog jag ner en aromalamp i badrummet, förra veckan hade jag sönder två vinglas. Men som vi lär oss nu iskolan: Man ska inte stressa upp sig för småsaker. Man får se det ifran den ljusa sidan, det är bara saker, det går att köpa nytt!!!

Ha en underbar dag i höstsolen idag, det ska jag! Jag ska gå en långpromenad innan jag ska till gymmet. Puss & Kram!!

Inga kommentarer: