03 september 2008

Ge en komplimang!

Idag hade jag bestämmt mig för att ta en skön morgonpromenad, men när jag hoppade upp ur sängen försvann min längtan för en mysig powerwalk, då det regnade. Det blev en en gång att hoppa i skorna och upp på trampmaskinen ist. Om några timmar kommer Sanna hit och hon ska hjälpa mig med en tenta som jag ligger efter med..:( Som tack för hjälpen får hon mat och sovplats till imorn hihihi ;)
Igår gick jag en lång härlig 60 minuterspowerwalk på eftermiddagen, underbart när solen sken och det var lagom behaglit varmt. Jag gick till Daniels jobb för att hämta min bil, och vidare till maxi. Dax att handla igen. Passade även på att gå in på Stadium och shoppade lite, såklart. Ett par träningsbyxor, två tröjor, en träningsväska och ett möss/pannband. Träningskläder kan man inte ha för mycket av, jag vill köpa nytt varje gång jag är på stan;) Jag är ju mer tid på gymmet en någon annans stans, så varför inte ha snygga fresha kläder på sig som man även trivs i?? Folk köper nya kläder som de kan ha när de går på stan för att fika, jag köper kläder som jag kan ha på gymmet!

Innan jag åkte till gymmet för att avklara gårdagens pass blev det en sväng förbi Haga cykel. Jag har bestämt mig för att köpa en spinningcykel. Jag hittade två stycken som verkade vettiga. Jag ska även titta runt på nätet om jag möjligtvis kan hitta en begagnad innan jag förhastat slänger mig iväg för att köpa en ny. Som student är man knappast gjord av pengar.

Jag tjatar lite väl mycket om kursen som vi läser i skolan nu, men det är otroligt intressant. Man är tvungen att analysera sig slälv och sitt liv. (Betéendevetenskap) Jag har alltid haft väldigt svårt att ta komplimanger. Har jag väl fått nån så har jag varit snabb och bortförklara eller skämta bort det, men nu jobbar jag på att faktiskt ta åt mig! Den personen hade ju troligtvis inte sagt nåt om den inte hade menat det, eller?
Så de tre senaste gångerna jag har varit på gymmet har jag fått komplimanger, av olika personer. Även av personer som jag inte känner. Jag blir jätte glad, det är inte så ofta som vi ger varandra snälla ord och komplimanger, vi Alla måste bli bättre på det.

Försök att ta till vana att säga nåt snällt, eller ge åtminstone en komplimang om dagen, så lovar jag att när du får en tillbaka så värmer det massor!!!
Till er alla som läser min blogg varje dag; Jag tycker att ni är Fantastiska som är intersserade och vill läsa om mitt Liv! //Millan

1 kommentar:

Lina Sirén sa...

Tack för din snälla ord på min blogg tjejen! :o)
Hoppas det flyter på bra för dig med deffen. Antar att vi syns på SM?
Ha det fint!
Kram Lina