08 september 2008

Toppen Helg!!!

Jag känner mig pigg, glad och utvilad! Trots att Daniel har åkt på förkylnings influensan med tillhörande feber så vägrar jag ta emot den. Jag gör allt vad jag kan för att kämpa emot, och en så länge går det bra.

Jag har haft en underbar helg med mycket ledigt och bara gjort sådant som jag vill och tycker är kul.



Skön bild ifrån prommisen i fredags

Min intervall-backe

Härliga start spår i gruset;)


Ifrdags började jag morgonen med en morgonpromis och flertalet intervaller, puh va skönt, not ;) Vidare cyklade jag till min underbara massör PJ på HelhetsHälsan http://hem.bredband.net/kimkir/helhetshalsan.htm. Han är fantastiskt duktig och lyckades knåda bord mina spänningar som jag hade i bröstryggen. Domningarna som jag hade i min vänstra hand som berådde på nervinklämmningar släppte han på oxå. Jag kan varmt rekomendera honom, han är toppen. Jag ska gå till honom varannan vecka nu framöver, jag behöver unna mig lite lyx, om man nu tycker att smärta är lyx...=0)

På eftermiddagen blev det ett gympass = BEN. Jag är grymt imponerad över att jag var så "stark" och klarade av ett ganska hårt pass efter att ha typ noll kolhydrater i kroppen. Jag kände mig totalt tömd, jag tror aldrig att jag har känt mig så matt nån gång under ett gympass, jag var likblek när jag hoppade upp på crossen. Men efter passet när jag fick i mig mina godisar, wohoo då var jag fit for fight igen.

Precis hemkommen ifrån affären, blöt som en katt

I lördags var det "ätardag" vilket jag såg fram emot mycket då jag verkligen behövde fylla på med lite kolisar. I spöregnet cyklade jag till ica för att handla nybakat bröd och joggi. Trots att jag var dyblöt när jag kom hem, så var det väääl värt det. Är det nåt jag är svag för så är det vittbröd, mums va gott det var. Jag verkligen njöt av mina mackor.. Jag han med en timmes cardio innan det var dax för oss att göra oss iordning för bröllopsfest, min underbara frisör Kristin & hennes numera man Tobbe gifte sig. Det var fantastiskt vackert, Ni var underbara! Tack snälla för en skit kul fest och massa god mat, som jag passade på att äta av.

Lördags frukost, mums

Lördagens lunch hade jag längtat efter hela veckan, Spicy Hot

Jag sa till Daniel under middagen att det var länge sen jag var så mätt som jag var då, min måltider är ju inte så stora annars, jag kom inte riktigt ihåg hur jobbigt det kan kännas när magen är så full.

Igår söndag regnade det igen så jag hoppade upp på trampmaskinen och brände av några kcal där istället. Full av energi for jag iväg till gymmet på em för att köra armar, härligt det är när man känner sig pigg och stark. Jag träffade Tobbe på gymmet som gjorde mig påmind om att det bara är 12 veckor kvar nu, jag stod och funderade på om jag skulle köra lite cardio, -kör lite cardio du sa han åt mig.....Jag fattar vinken;)

hem och duscha och tillbaks till stan för att gå på bio med Nina, vi såg glädje filmen Mamma Mia, den var bra, man blev glad (det var jag visserligen innan oxå men) och sugen på att dansa och sjunga, vilket jag inte bör och kan.

Jag kan bara sammanfatta helgen som Toppen!

Nu sitter jag som vanligt och har trampat 60 min och ätit min underbara frukost, I love it! Jag sitta framför datorn hela dagen idag för att skriva klart min tenta, blä. Ett bröst pass på gymmet ska jag försöka klämma in i kväll bara. Hoppas ni får en fin dag, trots regnet...

Jag har fått lite förfrågningar på min frukost, jag äter denna frukost varje dag utom på lördag/ätardag.


Rågflingor, fiberhavregryn, psylliumfrön & linfrön. 1 dl vatten och 1 min i micron.

Jag har i frysta hallon & blåbär som tinar i den varma gröten + att gröten kallnar. Jag gillar inte kokhet gröt.

Uppe på toppen, det bästa av allt. Vaniljvassle, sojamjölk, hallon & blåbär. Det finns ingen bättre start på dagen. Ni måste prova!!!

2 kommentarer:

Ebba sa...

Vilket proteinpulver använder du? Får inte alls till det sådär fluffigt med vassle.. =)

Millan sa...

Ebba: Jag använder ett protein som heter 100% Whey protein ifrån Sci-MX nutrition. Det är det godaste protein som jag har smakat, det är väldigt krämigt och har en fyllig smak. Men ska jag vara ärlig så tror jag att hemligheten ligger i att jag har så lite mjölk som är möjligt, precis så mkt så att pulvret löser sig + att jag har MASSOR med bär i. Ibland blir den så tjock att jag får spä med lite vatten;) Lycka till, Kram!!