29 september 2008

Köttkorv & Toppform??

Har precis sett klart Toppform samtidigt som jag passade på att förbränna några kalorier extra på trampmaskinen... Idag är en sån där dag då jag bara känner mig fet och ful, som en köttkorv ungefär. Trots 30 minuter morgontramp, benpass på gymmet några intervaller på crossen, cyklade jag hem tog en proteindrink och hoppade upp och svettades i 30 minuter till. Vet inte om det är det bästa, men det länns lite bättre nu i allafall =)

Känner mig lite frusterad över att min sista måltid nu är slut oxå, det var så gott. Jag hade kunnat ätit en tallrik till;)

Vi började nu kurs i skolan idag, spännande, men det är jobbigt att försöka fokusera när man sitter och är så trött. Jag har varit otroligt trött idag, men det beror på att jag har sovit aldeles för lite i helgen, det är inte okej, men jag får skylla mig själv. Det blev sent hem ifrån ännu ett bröllop i lördags och upp och hoppa ca fem timmar senare i går. Trampmaskinen väntade innan jag och Daniel gav oss iväg till Mantorp Park för att titta på STCC finalen. Det var en underbar dag igår med strålande sol och lagom varmt i luften. Jag somnade i solen, liggandes på våra sittunderlägg mellan tävlingarna..... Jag hann med ett kort spinningpass igårkväll (30 minuter) innan läggdax.

Självklart hade vi med oss matlådor, det brukar inte finnas så mycket dietvänlig mat på dessa tillställningar;) Jag mumsar så gärna på min lax, räkor, kräftor, avokado, keso och vitkålsallad!

Sandra bjöd på goda pannkakor i lördags. Tack snälla sötnos, nu har jag stillat mitt sug. Visst är det jobbigt när man blir tok sugen på nåt, så att man bara måste ha??? Pannkakor och sockerfri sylt blev mellis/lunch på ätardagen i lördags.

Imorn ska jag SOVA ut. Vi är lediga ifrån skolan och jag har massor att fixa med. Men jag ska unna mig en sovmorgon först!

Nu ska jag hoppa in i duchen och hoppas att Daniel kommer hem snart så vi kan gå och lägga oss tillsammans.

Inga kommentarer: