22 september 2008

Små fix inför imorn

Jag tycker att rostade cashewnötter är mycket godare än naturella. De är lite smaklösa, mjuka och sega. Rostar man dem i en torr stekpanna på medelvärme i ca 10 minuter blir de knapriga och grymt mycket godare!


En liten burk nötter tillsammans med en proteindrink på eftermiddagen innan träningen är ett jätte bra mellanmål. Nötter är jätte nyttiga och bra på alla dess sett, men tänk på att de är energirika, 15g cashewnötter (ca 12 st) är 89 kcal!!!

Har just kommit hem efter ett lite senare gympass än planerat. Gick jätte bra iaf, jag kände mig ganska stark och hade mycket energi i kroppen. Fyra övningar rygg och tre övningar mage. Som avslutning några intervaller på crossen. Jag cyklade hem som en blådåre då jag ville hålla förbränningen på topp så länge som möjligt + att jag hade inget lyse på cykeln, så trampar jag riktigt fort så kanse inte polisen lägger märke till mig och kan då inte ge mig några böter...;) Väl hemma sitter jag nu i lugn och ro och pustar ut med mina godisar och en helt otroligt god proteindrink. Choklad och vanilj vassle blandat med 0,5 dl kallt kaffe, 1 dl vatten och två isbitar som jag skummade med stavmixern. Mumma för den som älskar kaffe/chokladdrink! Smakar typ som en krämig islatte....

Nu är det dax att packa iordning inför morgondagen.

Inga kommentarer: