22 september 2008

Veckans lunchlådor

God vit fisk med bara 90kcal/100g. Jag la alla filéer på en plåt och grillade i ugnen med salt, peppar och hawaiikrydda (ifrån Gotland).


Vitkål, broccoli, rödlök, soja bönor, linser och haricotsverts med lite buljong och vatten.

Jag toppade med svarta kalamata oliver. Jätte goda lunchlådor till hela veckan.

För att öka på fettet lite + att jag älskar avokado har jag i lite av denna underbra frukt.

God och mycket lätt att tillaga, lycka till!!

271 kcal

33,1 protein

7,8 kolhydrater

11,8 fett

2 kommentarer:

annie sa...

Hej
tycker din blogg är toppen, jätteinspirerande :)
tänkte höra hur du räknar ut antal gram kolhydrater i maten du gör, tycker alltid du lyckas få ett lågt antal, jag hamnar alltid högre trots att jag oftast bara har grönsaker till min kyckling/fisk.. tacksam för tips :)
mvh
annie

Millan sa...

Annie: Kul att du gillar min blogg. Det är alltid roligt att kunna inspirera någon till något positivt. Jag väger och mäter all min mat för att på så sett ha koll på vad jag äter så att det varken blir för mycket men även inte för lite. Jag använder mig av livsmedelsverkets hemsida (slv.se) men de flesta livsmedel har ju en näringberäkning på förpackningen, förutom färsk frukt och grönsaker såklart. När jag har vägt mina livsmedel och antecknat noga värderna sitter jag i en timme och räknar och sammanställer alla måltider. I början var det ganska svårt, jag hade inte riktigt koll på hur jag skulle räkna för att få siffrorna att gå ihop. 1g protein=4kcal, 1g kolhydrater=4kcal, 1g fett=9 kcal. Orsaken till att jag får ett ganska lågt antal är nog troligtvis att jag inte äter så stora måltider. Hoppas mitt svar var till någon hjälp. Hör gärna av dig om du undrar över nåt annat. Kram!!