27 november 2008

Grå, stormig torsdag


Sitter nu och borde arbeta lite med lian, men inspirationen saknas. Smuttar på mitt nya väldoftande chokladkaffe (lyxade till det med lite soja mjölk idag) och har just ätit en sen frukost. Jag gick inte upp förrän vid tio, jag behövde lite sovmorgon. Jag tog min kopp kaffe och aminosyror och har avklarat morgonens eller kanske rättare sagt förmiddagens spinningpass.
Morgonens frukost, gröt på havregry och kruskakli, massor av kanel, ingefära och kardemumma + lite bär & Kesella med funlight


Jag känner av en trötthetskänsla i benen nu som aldrig vill ge med sig. Igår var det ryggen som krånglade, började känna på eftermiddan att jag hade riktigt ont i ländryggen, inte att jag hade skadat mig eller gjort nåt, utan när man bara känner sig matt, trött och orkeslös. När jag var inne på citygross och handlade var jag som alla de slöfockar som man brukar titta på och undra varför de har släpat sig utanför dörren, istället för att stanna kvar hemma. Jag liksom hängde på nåt snyggt sätt över handtaget på vagnen och drog mig fram, låter riktigt snyggt va? det var det inte kan jag lova. Idag känns det lite bättre iaf.

Nu är det inte många dagar kvar tills resan bär av ner emot Göteborg, det känns jätte roligt men även väldigt skrämmande för vad som komma skall.......

Jag måste ge en eloge (tror att det stavas så) och ett STORT TACK till min underbara svärmor som nu under två veckors tid håller på att "gå in" min svarta tävlingsskor. Hon har dem på sig en timme varje dag tillsammans med sin mysdräkt efter jobbet. Det är inte alla svärmödrar som ställer upp så, det tror jag inte iaf. Hon är underbar!!!!

Nu väntar en varm skön dusch.

2 kommentarer:

Lina Sirén sa...

Hihi, jag känner igen den där slöfocken ;o) Jag går runt och släpar på mig själv hela dagarna nu. Det är bara under träningspassen som det är fart i mig ;o)
Inte långt kvar nu tjejen! Snart är vi i mål!!! Stå där och glänsa som riktiga julstjärnor!
Sen blir det julebak så det står härliga till, hihi.

Kram!

Millan sa...

Lina: Julstjärnor?? inte de tråkiga röda blommor som man har i fönstret va? du måste mena fina, glittriga och glammiga julgranskulor??;0)
Vi får byta lite recept med varandra sen när vi står i våra förkläder och julstökar.. Kram på dig!