19 november 2008

Jag ser det snöa...


Nu kommer även vintern söder ut. Viserligen är det plusgrader ute så det varar nog inte så länge, men lite mysigt är det att sitta och titta på de första snöflingorna...Igår var det en grå tråkig och mörk dag, just nu snöar det för fullt utanför mitt fönster. Kanske att man kan försöka få sig lite vinter känsla trots allt... Det är ju inte långt kvar till första advent nu, men det får vänta för min del. Jag har ingen som hellst julkänska just nu. Trots att jag har gått igenom 100-tals recept på julmat, läst Amelias Jultidning så kan jag inte fokusera på nåt annat än tävlingen. Mina tankar är nån helt annanstans en i jullådan;) Jag brukar annars älska julen och allt fix och styr inför, men iår är det prio två (än så länge) hoppas jag får mer julkänslor efter den 8e. Då ska jag pynta gärnet här hemma och böra spåna på all härlig julmat.
Min hjärna har nog fått kraftig kortslutning, det känns som om nån sorts autopilot har kopplats på. Jag kan inte tänka själv längre, jag är helt snurrig. Jag satt och försökte plugga på en tenta förut, men fattde ingenting, xx???##3.

Vi var på studiebesök igår med klassen på Sörmlands grafiska, där de trycker tidningar. Vi fick med oss en liten godibag hem. Massa härlig läsning=)

Inatt fick jag sova riktigt ordentligt, nästan nio timmar. Vaknade bara en gång för att gå på toan, annars sov jag som en stock. Morgonspinningens 70 minuter gick lite segt, har fortfarande kraftig träningvärk i rumpa och ben efter helgens benpass. Det känns ganska frustrerande och jobbigt att ha konstant träningvärk i hela kroppen, det känns som om den aldrig får vila och återhämta sig... Min kropp skriker efter semester, meddans hjärnan skriker efter träning.

Nu ska jag ta ett break ifrån pluggandet och åka till gymmet för att sen ikväll få massage av min underbara vän Nina.

Min nya frukost, gröt på fiberberikadehavregryn, kruskakli, kanel, funlight appear, bär och äggvitefluff. Riktigt gott, prova!

2 kommentarer:

Hanni's sa...

Jag var nyss inne på skkfs hemsida och såg en länk till din blogg - blev ju nyfiken när jag såg att det var en tjej fr Nkpg som ska tävla i BF. ;) Lycka till! Vi kanske ses där nere.

Millan sa...

Hanni: Välkommen. Kul att du hittade hit. Tack snälla. Visst tror jag att vi ses nere i Göteborg;) Kram!!