27 november 2008

Ätstörning??


Lite galen är jag nog allt..... Mitt i dietens sista etapp drömmer jag mig bort ibland tidningar, böcker och olika matsajter. Iskolan sa dem till mig att jag beter mig som om jag hade en ätstörning, typ anorexia. Jag tycker om att prata mat, längta efter mat och diskuterar gärna olika recept. Det gör mig ingenting, på nåt sätt så mår jag bättre av att göra det. Får jag inte äta maten så kan jag iallafall få prata, suktas, längta och fantisera om det bästa som finns MAT, utan att ha en ätstörning.... Jag har aldrig haft anorexi eller bullemi eller någon annan typ av ätstörning, så jag vet inte hur man är och beter sig då, för jag känner mig FRISK nu. Folk får tycka vad de vill, det viktigaste är att jag och alla mina vänner och familj runt omkring mig vet att jag mår bra och gör det här för min skull.
Visst är det en typ av "störning" som man lever då man äter minimalt, räknar varje liten kalori och tränar mer än vad kroppen vill och önskar. Men det är ju bara just nu, Under en begränsad period, jag lovar att jag kommer att bli "normal" igen efter tävlingen. Och normal för mig är inte att äta bullar, kakor, godis och läsk varje dag iallafall. Jag lever ganska sunt året runt, men inte lika sparsamt som nu.
Jag vill ge ett STORT TACK till mina underbara vänner och familj som på något sätt trott, stöttar och bidrar till att jag har klarat mig så här långt. Jag trodde aldrig att jag skulle lyckas så bra som jag faktiskt känner att jag har gjort nu.
Det hade jag aldrig gjort utan Ert stöd. Vissa har inte gjort nåt speciellt bara funnits där och accepterat min vilja och satsning emot målet.
Jag trodde att jag tillhörde den skara människor som inte kunde bli vältränad och "fit". Alla andra kan, men inte Jag. Jag har nu bevisat att det går, bara man VILL!
Jag är jätte nöjd med min kropp just nu, jag har aldrig varit i en så bra form som jag är idag, nu mår jag bra.
Fanns det möjlighet så skulle jag vilja se ut såhär jämt, men jag vet att det inte är hälsosamt att leva så här i långa loppet och räknar med att jag kommer att gå upp några kilo igen, när vardagen kallar, men det är helt okej för mig, för jag vet att jag kan om jag vill, det har jag bevisat för mig själv nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Jag har precis börjat blogga, för att försöka hjälpa andra.
Jag har själv haft en ätstörning.

Bra blogg.

Får gära kolla in min.

madeleneottnargard.blogg.se

Millan sa...

Anonym: Jag lovar att jag ska kolla in på din blogg. Roligt att du gillar min.
Hoppas du mår bättre nu och har blivit "frisk" ifrån sjukdomen. Kram