01 juni 2010

Massa bilder från min 27årsdag...

Efter att jag gick upp vid sju tiden på min egen födelsedag, gick tiden i ett..klockan bara sprang iväg. Jag började dagen framför datorn där jag satt och letade recept på massa gosaker som jag skulle bjuda på under mitt kalas på eftermiddagen.
Dagens första bak blev lax o spenat muffins
Jag vet inte varför jag var så otroligt dålig på att fota allt under dagen just i söndags, har inte med något av all mat jag hade lagat, men jag antar att i det höga tempot och visionen att hinna med så mycket som möjligt så var tydligen inte kameran det första jag hade till hands... :(
Men jag var effektiv och hann med massor.
Någon gång runt 9.30 kom en trött och yrvaken Daniel ut ur sovrummet och undrade såklart vad jag gjorde uppe i förkläde så jäkla tidigt på min egen födelsedag?? Jag kunde ju inte somna om...
Jag fick slutföra det jag höll på med oc sen gå in och lägga mig i sovrummet, som traditionerna säger...Fruksotbricka på sängen!
Med sång (dock ingen dans) och liten frukostbricka kom han in o grattade mig efter ngr minuter. JAAAA, jag vet att jag ser ut som ett monster på morgonen, men jag bjuder på denna HEMSKA bild, för jag vet att ingen vaknar med perfekta lockar, klockren make up och ser ut som en super modell. Man är grymt ful med håret på skaft, sömnen ligger kvar i ögonen och huden har lagom piggnat till liv. Och det värsta av allt: Det blir knappast bättre med åren....!
Men detta är jag på morgonen, no more, no less :)
Jag blev lite fundersam över att jag inte fick någon "riktig" frukost utan bara lite keso men äpple och kanel;o)
Men jag vet att Daniel är så hemlighetsfull och har alltid något lurt på gång. Så det var bara att äta o se glad ut, för jagvar vrålhungrig.
Japp, Daniel tog mig till en Amerikans Brunch :D
Jag visste inte att detta ställe fanns, vilket var riktigt roligt. Annanrs brukar jag ha koll på de flesta frukost serveringarna i stan...jag älskar ju frukost!
Min trötta o fina darlig, puss!
Väldigt speciell o anorlunda inredning.
Hmmm, jag anar pannkakor
Jaaaaa, amerikanska pannkakor med glass till frukost, det är inte varje dag det serveras. Och inte heller leverpastej macka. Det var sååå gottigt.
Mera pannkakor!!!!!!
Mummmmms mumssssss
Väl hemma igen efter en go frukost var det bara att sätta igång i köket igen. Daniel stod för städningen och jag gör det jag gör bäst: MAT!
Det blev mat i massa olika former o smaker, iform av Millans Buffé..
Tyvärr så blev det även här väldigt lite bilder på mina två bord med mat, jag vet ju att ni gillar mina matbilder, men sorry..Det var så fint och härligt väder så vi hade möjligheten att sitta ute, vilket underlättade när vi blev 15st.
Självklart blev det både mat buffé och fika buffé!!
................................
Tack alla fina vänner och familj för de perfekta presenterna som jag fick av er!
Den roligaste fick jag iaf av Tobbe & Nina, en fiiin Stay in Place fylld med meloner...och candy, och ett rosa linne.
Nina är alltid så duktig och påhittig, allt matchar alltid perfekt.
För två år sen fick jag en grön ipod av dem som låg i ett arangeman fullt med bla gröna äpplen och godisar.
Lite av de presenter som jag fick
Kanebo och Make up Store!!
Åhhh underbara och bästa hudvårdsserinen, nu kanske jag kan lyckas få lite fason på ansiktet ;o)Gott kaffe till min nya "kaffepress"
Leilas senaste kokbok som jag älskar, denna kvinna är helt underbar och fantastisk i köket!

8 kommentarer:

E-nenne sa...

Grattis =) =)

En fråga som jag undrar över.. hoppas du kan svara ;)
Funderar på att köpa glutamin. Kan man blanda den i proteindrinken efter träning?
Och kan du rekomendera någon bra?
Jag funderar antingen på märket Dxb eller star nutrition..

Ha D Kram

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Åh fick du den kokboken... Har precis suttit och dreglat över den nu och provläst på nätet... Cool med den i en plåtlåda... :)

Grattis än en gång!!

Anonym sa...

Hej! Lejlas nya kokbok heter One more slice och släptes för en dryg månad sen. A piece of cake har funnits ett par år . Men det är en underbar kokbok med massor av smarriga recept, dock inte så nyttiga. =)

Millan sa...

E-nenne:
Jag själv använder eller har aldrig använt mig av enbart glutamin, så jag har tyvärr ingen erfarenhet och kan därför inte rekomendera någon åt dig, men ett tips är att gå in på www.topformula.se och kika lite, TF har en egen glutamin som är väldigt prisvärd. Och visst kan du blanda i den i proteindrinken. Lycka till, Millan

ZuZiBuZ:
Tack gumman, visst är den underbar. Jag tittade i den igår och blev då sugen på allt...blir kanske att provbaka något till helgen!

Anonym:
Ok, tack för tips och rättning;)
Jag har helt missat hennes senaste...den blir att titta lite närmare på. Den handlar endel om surdegsbröd o pizza bla om jag inte har helt fel...jag kikade på nätet nyss tihi :)
Me like!!!

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

http://www.adlibris.com/se/bookclubmail.aspx?id=233

Här var det jag provläste i den nya boken ifall du vill kika... :)

Daniel sa...

E-nenne:

Lägg pengarna på något annat istället för glutamin. Alla studier tyder på att det verkningslöst om du äter normalt i övrigt. Satsa istället pengarna på EAA, BCAA eller någon bra kreatinprodukt.

Mvh Daniel

Millan sa...

E-nenne:
Jag håller med Daniel där, som jag skrev till dig tidigare så har jag aldrg ätit glutamin, utan satsat ist på aminosyror och framförallt Bcaa.
Millan

Millan sa...

ZuZiBuZ:
Tack för tipset.
Trevlig helg, Millan