08 juni 2010

Powerwalk med 8 kg på ryggen...

Japp, jag började morgonen med en powerwalk till Ica och tom ryggsäck. Jag stod och exprimenterade i köket massa igår, olika bakverk och gosaker och lite av ingridienserna tog slut, så för att fullfölja det hela idag behövde jag inhandla diverse, bla sötningsmedel, ägg, kesella, keso...mm...
Så ist för att ta bilen så blev en promenix perfekt!
Men shit va lite mat kan väga, visst är 8 kilo inte så mycket när man tar en hantel på gymmet, men att knalla hem med ett packet mackisar som både trycker på med sitt ena hörn i i ryggen samt att ha "poppande" mackaronen att lyssna på ;) och trycket på axlarna, hmmm. Men jag är stark, HAHAHA!! ...och miljömedveten, inga avgaser som jag delar med mig av i naturen iaf .. ..
Väl hemma var det dax för frulle som vanligt:
Keso, kesella, funlight, bär, melon, basilika, kiwi och Kaffe!! Morgonen började fint, linne och solbrillor på under promenixen...
Samt en stunds slappande i solen efter frukosten..

Men nu känns det nästan som höst ute :(
Jag fixar nu lite lunch till min prins...ni kan aldrig gissa vad?? Inget som jag vill ha iaf :D

3 kommentarer:

Julia sa...

Åh härligt med en morgonprommis! :) Vet att det kan vara grymt tungt att gå med packning; efter att ha släpat en ryggsäck på 12 kg (tuuung fysikbok + mattebok + träningsgrejer) fram och tillbaka till skolan i ett halvår känner jag igen det där med ömmande axlar. =)

Nenne sa...

Äter du något innan du går på morgonpromenader??? ;-)

Millan sa...

Julia:
Stora starka tjejer oss oss... klarar allt va?!!! :)
Kram

Nenne:
Jag tar 1 koffeintablett, några BCAA och 2 Fatburner innan morgonprommenaden :)