07 juni 2010

Trött o Seg

Vet inte varför, men idag tog det emot som satan att kliva upp ur sängen. Jag har träningsvärk i hela ryggen o axlarna, nästan lite ont i huvudet och lite hängig liksom. Jag förstår inte varför, det är ju måndag och en ny härlig start på veckan. Jag tycker om måndagar annars, men än så länge måste jag ruska om mig själv.
Jag skippar morgon promenaden idag, för att kroppen ska få lite vila, ibland blir det lite väl mycket av det goda ;o) Nu ska jag fixa frukost och sätta mig och läsa i mina gamla näringslära,- och kostböcker för att uppfriska minnet...till vad som komma skall..............!

Jag tror på en fin och positivdag . .

4 kommentarer:

Matilda sa...

Hejsan :)Super kul att läsa din blogg. Jag är ute efter bra näringslära- och kostböcker. Undrar vilka det är du läser eller om du rekommenderar någon annan bra bok?
Hoppas du har haft en fin och positiv dag:)
Kram

Millan sa...

Matilda:
Tusen tack, kul att du har hittat hit och gillar min blog :)
Tyvärr, eller så ska jag väl inte säga, men det finns sååååå mycket bra läsning i ämnet Näringslära och Hälsa...
Jag har en jättebra bok som heter Näring och Hälsa av Ulla Johansson. Den har väldigt bra och intressant läsning. Jag använde mig mycket av den tillsammans med Literatur ifrån SAFE när jag pluggade till Kostrådgivare.
Sen har jag nästan alla böcker som Fredrik Paulún har skrivit, han är en man som besitter mycket kunskaper och som jag ser upp till väldigt mycket.
Anki Sundin har skrivit några av de böcker som jag har i bokhyllan.
En annan bra bok med massa recept och tips i som jag gillar heter MAT för liv och lust, skriven av Margit Eliasson & Gunilla Lindeberg.
Det är bara för dig att ge dig ut i bok djungeln...lycka till!!!
Kram

Matilda sa...

Tack så mycket för tipsen :)

Millan sa...

Matilda:
Varsågod och trevlig helg, med lite läsning kanske?!
Millan