18 juni 2010

Meningslös dag...

...eller inte??!

Skulle kunna ha varit en bra och givande dag med massa intressant och givande fakta. Men det var inte alls som jag hade förväntat mig och sett fram emot..bara massa (förlåt mig..)"muppar" som inte förstod nåt och jag undrar verkligen HUR de ska klara av ett eget företagande??? Jag säger absolut inte att jag är någon Einstein men lite förstår jag iaf.. ;)

Jag har alltså varit på en heldagsföreläsning om att starta eget idag, där bla skatteverket och arbetsförmedlingen fanns på plats för att föreläsa och informera om hur man gör, bör och kan göra om man har en affärsidé och vill starta ett eget företag.

Jag trodde att nivån på dagen skulle ligga mycket högre än vad den faktiskt gjorde..nu så här i efterhand hade jag lika gärna kunna strunta i de här föreläsningarna, jag lärde mig inte nåt nytt jag inte redan visste. Men men, nu är det gjort!
Det blev en mysig dag tillsammans med Daniel iaf och en god lunch på Spicy Hot!!"!
Det gäller att passa på nu innan de går på semester...känner jag oss rätt så kommer det nog bli en ev två gånger till innan de tar semester ... oooops bara två dagar kvar :o)
Jag sitter nu med en kopp kaffe och ska ge mig på lite bak-experiment på en chokladkaka och ev morotsmuffins....Puss i pannan på er sålänge!

4 kommentarer:

Unknown sa...

jag har tänkt fråga i veckor nu, men tillslut... haha jo, är det ett hälsofreak som du ska öppna i norrköping? hoppas det! //Sara på topformula

Nathalie sa...

Såg dig faktiskt där idag! =) Kul att se dig i verkligheten, har följt dig himla länge i bloggen. =)

Camilla sa...

aha=)
Hoppas att det blir en hälso freak i norrping me!!!
Antar att du träffat väldens bästaste bästa LINDA`?
Säger som jag alltid gör - Kör så det ryker!!!

Kram

Katarina sa...

Hej, Brukar ofta titta in hos dig. Jag ska också starta eget så tänkte tipsa om länkar om du inte redan har hittat dem.
nyttforetag.com
drivaeget.se
driftig.nu
obektvision.se

Sen får jag inspiration av att läsa passion for business. Det är kul att läsa om dem som redan är igång och har lyckats.

Hoppas du har nytta av tipsen. Lycka till med företaget!
Kram Katarina