30 augusti 2010

30 minuter

Nu är ni med mig på trampmaskinen igen. Blogga ifrån mobilen samtidigt som jag kör dagens cardio är verkligen att slå två flugor i en snäll... Plus att det inte ges ngn chans till att hänga på maskinen som en blöt strumpa på torkställningen.. Jag förstår mig inte på dessa människor som jag DAGLIGEN ser på gymmet, som kämpar på trampmaskinen, crosstrainern, löpbanden o liknande i högsta o tyngsta motstånd men som med full armkraft håller i handtaget och nästintill slitet sig upp.. Det är inte riktigt min stil, men det kanske är jag som är helt "ute o cyklar" :S
Nu rinner svetten ordentligt i pannan, visst kan det vara skönt att svettas ordentligt på ett tufft träningspass?! Inte vet jag om jag kan skryta med att dagens biceps pass var månadens tuffaste, med det är jobbigt o frustrerande när viljan, kraften o suget finns där, men andra delar/hinder sätter käppar i hjulet :( Idag var det mina små, knubbiga, svullna händer som inte hade kraften som biccarna hade. Så därav min bonus träning på trampmaskinen. Bara 7 min kvar av mina 30. Nu tror jag att alla i min närhet känner av vad jag har tillagat på jobbet. Varje liten por bjuder nu på chilli, vitlök, lime och Choklad... Jag har på eftermiddagen på jobbet lagt 15 kg kyckling i marinad och hann även göra en brownie, mummmm.
Snart klar, då sveper jag en proteindrink självklart ifrån TF, idag blir det vanilj/päron innan jag o Daniel ska till affären...jag vet att vi handlar ofta o mycket! Men det blir lätt så när man älskar mat, vilket jag gör;o)

Förlåt för att jag inte har svarat på era kommentarer, Men
Jag ska försöka svara på dem ikväll, jag kan tyvärr inte göra det ifrån mobilen så jag måste ta mig tid till att sitta ner vid datorn.
Puss!

3 kommentarer:

Annelie sa...

Hej millan. =)

Nu har jag gjort en order från er med allt du rekomenderad mig plus vitaminer och bcca tabletter sen tror jag de blev nån sak till ;)
Tog både natt proteinet och de vanliga, precis som du skrev så blir de mycket billigare i längden.

kram Annelie

toves träningsblogg sa...

Hej Millan!
Måste bara säga att du har en grymt inspirerande blogg..

Tänkte höra vad du brukar äta under din bulk?för nu ska här byggas muskler och är lite nyfiken på dig..

hur lång brukar din deff sen vara?

Millan sa...

Annelie:
Åh, så roligt med en ny beställning, jag blir lika glad varje gång den kommer, fast att jag vet vad det är jag ska få eftersom det är jag som har gjort beställningen..Bra att du tog Bcca oxå, det är nästan ett måste under hård träning + vitaminer kan man nog behöva en extra boost av såhär års :)
Stort lycka till med träningen!
Millan

Tove:
Tack!!
När det gäller diet har jag kostschema som jag följer strikt men när det är off season, inte tävling, bulk, normal vardeag eller vad man nu väljer att kalla det, så har jag inget upplägg eller schema som jag följer.
Det viktigaste för mig just nu har varit att hittat en skön och fin balans mellanträning och kosten. Jag tränar vad, när och hur jag vill. Likadant gäller det träningen, jag har inga mål under "den här fasen.." att tex bygga mer myskler, bli starkare, mm. Det viktigaste för mig är att hitta en balans, en livsstil som jag trivs med och kan leva i varje dag. För jag måste erkänna att så som jag och många fler väljer att leva under veckor t o m månader är nog inte det bästa för varken kroppen och knoppen. Blir som en ond cirkel att man måste väga, mäta och ha stenkoll på all mat, vilket inte jag tycker är en sund livsstil, men men, fram till tävling vet man vad man ger sig in i men sen tror jag att det är viktigt att hitta en väg ut...Och det har jag gjort just nu.
Jag är lååångt ifrån den idéal form som jag vill ha, jag är långt ifrån starkast på gymmet Men jag trivs med mig själv och jag är Lycklig!!! Och det är det viktigaste för mig NU.
Hoppas det gav dig lite svar och insikt i min "bulk" period..
Och som svar på din fråga hur lång min diet brukar vara så ligger den på ca 20 veckor. Jag tycker inte om att "svälta" mig, utan kör hellre på ett långt race;o)

Millan