17 augusti 2010

S Y T Y C D

Nu är det kväll IGEN. Dagarna bara springer iväg för mig, jag gör inte så mycket annat än jobbar o sover just nu, men jag gillar det det är ju detta jag har valt att ge mig in i.
Igår stannade jag tom med kvar i Linkan och sov hos min business parner Linda efter att ha jobbat 7.30-20.30. Kändes inte som det var någon att ge mig hem då klockan var så mycket. Vi slängde vi oss i soffan med en sallad ifrån HälsoFreak och slappade framför tvn innan det var dax att krypa i kojs;o)
Idag var jag på jobbet redan vid 7.00 för att sätta igång med dagens lunch, Smal Köttgryta med plommon. Min första riktiga matlagning på jobbet, wiiiehooiioo, den blev riktigt god måste jag få skryta med. Idag hade jag en lite kortare arbetsdag och slutade runt 18, Daniel kom och överraskade mig sa jag fick skjuts hem.
Nu ska jag krypa upp i soffan och njuta av det bästa på hela veckan "So You Think You Can Dance" och äta min middag/kvällsmat; keso+kesella med blåbär, apelsin, ananas & nektarin. Usch, jag har fått riktigt dåliga matvanor sen jag började på Freaket, jag är aldrig hungrig tycker jag, jag äter mest för att jag "måste". Att jobba och hålla på med mat hela dagarna tyckte jag till en början var en riktig lyxfälla, man kan ju äta av allt gott hela tiden....men nu har suget o lusten till att äta försvunnit.
Lite keso o kesella mumma går alltid ner:D
Puss på er!

4 kommentarer:

soffan sa...

Jaaa, SYTYCD är verkligen veckans höjdpunkt, iallafall på TV-tablån ;) !

Anonym sa...

Hej!
Jag har en undran.. jag vet att du inte är "utbildad" men du har mycket erfarenhet av kost och träning och det är därför jag vänder mig till dig! jag vågar inte prata med någon annan.

Jo det är så att jag kan inte stoppa min viktuppgång. Jag tränar 5-7 dagar i veckan, ca 60-70 min cardio och sedan 10-20 min styrka ett par dagar... Jag har ett "normalt energiintag" om man räknar till den informationen jag får överallt, alltså för en stillasittande kvinna, men trots detta ökar jag oförklarligt i vikt. Den senaste veckan visar vågen på +2 kg. Detta känns helskumt! Visst, jag har inte alltid den bästa fördelningen på energin (kanske liiiite mycket snäcks och liiiite lite mat) men det borde väl ändå inte bidra till en uppgång när energiintaget ligger på det "normala". Visst, alla kroppar är olika och har olika energibehov, men med tanke på min träning borde det inte vara förmycket.

Jag ligger fortfarande på normalvikt, men uppgången slutar ju inte :S

Hoppas du kan hjälpa mig!
Kram

Fitness by Leonora sa...

Vad är godast tkr du? Bär och keso llr kesella? :)


FITNESS BY LEONORA

http://www.nattstad.se/leonorathorning

Millan sa...

Soffan:
Visst är det! Om 45 min börjar SYTYCD utröstningen för den här veckan:) Laddar just nu!

FITNESS BY LEONORA:
Just nu gillar jag KESO bäst, men jag föredrar oftast att blanda keso med Icas kesella, den är skitago. Den är inte lika sur och tjock som de andra. När jag blandar den med keson tar jag ingen funlight heller, det är så gott ändå.
Millan