19 september 2010

19 september

är lika med:
Valdag
Valmiddag
&
Valvaka
+
om "rätt" parti (lr lag som jag säger) vinner så blir det champagne, annars tas gravölen fram, det har svärmor lovat.
Japp, det är svärmor som ligger bakom hela den här söndagen, valet är viktigare än ditt liv säger hon, eller iaf har stor påverkan på hur just livet kommer att se ut för oss de närmsta fyra åren så visst är det viktigt!
Någonstans imellan dagens jippo ska jag få till ett litet träningspass om kroppen så tillåter. I fredags var jag på gymmet, kan inte påstå att det var någon trängsel när jag var där, är inte så många "vanliga" människor som spenderar sin eftermiddag/kväll på gymmet... men vi var ngr "träningsnördar" där som började helgen med ett härligt pass.
Det blidde bara trampmaskinen för min del, you know why..

Som tradition blev det fredagsmys med Daniel, ett glasvin och tacos följt av att jag somnade på soffan.

Nu har jag börjat förstå alla egna företagare och kan tänka mig även alla småbarns föräldrar, att när den hektiska veckan äntligen har lugnat ner sig och man får "lugn o ro" så går all energi ur en, precis som om man stack hål på en ballong. Jag somnar VARJE fredag på soffan runt 22 tiden, hmm......

Igår var det luuuuugnt här hemma oxå, jag började morgonen med att cykla till affären, då inte fötterna klarade av en powerwalk, trots att det bara skulle innebära ca 5km..

Så på med regnstället och upp med ryggan och svisssssh iväg i spöregnet för att handla lördagsfrukost.
Nybakat bröd, skinka, joggi, leverpastej mm. Jag såg ut som en drängt katt när jag kom hem, men det var det värt;o)
Efter frukosten gick jag bara o myste i morrisen o tofflor fram till kl 15, hur jäkla skönt är inte det då?!!!
Mega skönt, nån gång ibland.
Då blev det dusch och iväg till Spicy Hot för lunch. På kvällen kom Danne förbi med Lucas o Elina för de var ivägkörda hemifrån för Erica hade party party :D
Det blev både Shrek 3 och Alladin för oss tillsammans med en påse brända o svarta popcorn (jag är ingen mästare på micropop visade det sig) lite lördagsgodis räddade de svarta popcornen iaf:)
Lite lördags kvällsmat för mig och Daniel
1/2 kg räkor skalade jag till mig och två kokta äggTillsammans med Foccacia (inte ett nyttigt recept kan jag lova) fylld med vitlök och tapenade,
I Love ! !
Daniel nöjde sig med att trycka foccacia, brie och prosciutto crudoBarnen o Danne fick lite glasstårta

Det är söndag, jag är ledig, varför vaknar jag 7.00 och inte kan somna om?? Hallå jag behöver min sömn, eller fick jag tillräkligt igår när jag även då somnade på soffan efter att Danne o barnen hade åkt hem vid 23?? Jag vet inte, men nu ska jag göra nåt skoj, och neeej, fötterna o ryggen värker idag, så det blir tyvärr ingen morgoncardio, laddar inför gymmet sen ist.

Glöm inte att rösta idag!!!!!

3 kommentarer:

Erika sa...

Hej! Jag har en fråga. Det verkar som att du oftast bara äter vitan på ägget och inte gulan, hur kommer det sig?

Ha en bra dag!

Millan sa...

Erika:
Anledningen till att jag inte äter gulan är att jag inte tycker om den. Om jag kokar den "krämig" kan den vara ok, men det är svårt att få vitan hård o fast då som jag vill ha den ;o)
Förra året när jag gick på dieten åt jag både gulan o vitan, för i gulan finns massa vitaminer och bra proteiner, då var det bara att äta o gilla läget.
Hoppas du oxå får en toppendag!!

Julia sa...

Hah lägg till valpägare i kategorin småbarnsföräldrar och egenföretagare. Har inte fått en hel natts sömn sedan vi hämtade valpen. :p