19 maj 2009

En riktig slappar dag

Idag har allt gått i slowmotion här hemma. Skulle jag jobba på provision hade jag inte blivt rik idag. Lite plugg, tvätt, disk och matlagning har jag iaf gjort. Jag hann tom med en powernap på eftermiddan, vilket jag aldrig brukar göra annars. Jag hoppas för gudsskull att jag mår bra imorn, pigg o glad. Jag brukar aldrig vara så matt och trött som jag har varit idag.

JAG har grillat ikväll, det var tredje gången i mitt liv som jag gjorde det, det gick sådär;) kycklingen fastnade lite på gallret. Men det blev gott iaf.


Kyckling, sallad, kesellasåsHur enkelt som hellst: 250 g kesella, 2 msk sötsursås, salt o peppar, vola
Världens underbaraste blommor, jag fick en liten söt bukett av mamma igår när hon var förbi, Tack snälla mamma. Hela köket doftar liljekonvalj
När suget för grötfrukost är nån annanstans tar jag till alternativ nr 2.
En helt underbar ost med bara 5% fett och den ÄR god. Mycket godare än Västan 10%, den smakar suddigum. Men denna är jättegod.
Jag använder inte smör på mackan, kesella funkar lika bra. Jag kan tänka mig att det är en vanesak, men prova gärna. Gillar man inte den syrliga smaken kan man krydda med valfria kryddorEtt måste på mackan GRÖNSAK!
Jag äter gärna med två skivor skinka, ost och massa grönsaker i olika färger oftast ett salladsblad oxå
Lite extra protein får jag ifrån kesellan. Här med passionfruktskärnor Snart är det läggdax, först ska jag bara hoppa in i duschen och sen ska jag få fotmassage, lovely!!!

9 kommentarer:

Sandra sa...

Liljekonvalj lucktar så otroligt gott!! Krya på dig /Sandra

Julia sa...

Har alltid kesella på mina hembakade grova scones/bröd till frukost - och lite salt och grönt på; MUMS ;)!

Ha en underbar dag!
kram

Mamma Fia sa...

Du är mitt lilla Hjärta...och du förtjänar blommor ofta!! Vet ju att du älskar liljekonvalj. Kram Mamsen

Ebba sa...

Kesella är jättegott på bröd =) Och vad god maten såg ut, det gjorde du bra! Kram

Millan sa...

Sandra:
Tack! Jag mår mkt bättre idag. Kram

Julia:
Kesella på mackan är verkligen en hit. Jag riktigt njöt imorse när jag åt min frulle. Trevlig helg, Kram!

Mamma:
Åhh, tack mamsen. Puss

Ebba:
:) Tack! Trevlig helg, Kram!

Anonym sa...

Hej! Åh, jag blir så glad och inspirerad av alla dina recept. Jag har lagat pannkakor så äggvitorna flyger i åtgång och får så fiffiga ideér av dig! Plus att jag fortsäter att tappa i vikt i ett raskt tempo! Tack! :) /Sarah

Denicé sa...

MEN då!! hahaha, jag trodde jag var ensam om att gilla kesella på mackan,hahahah! Skönt att de e fler som e lite "wacko" ;)
Visst e de smarrigt me kryddor på,mmmums! Jag gillar Herbamare på,lovely!
Kram på dig gnuttan=)

sanna sa...

vad för bröd är det ? :)

Millan sa...

Sarah:
Åh tack snälla du! Gud va roligt att du och rasar i vikt (om det är vad du vill..) Pannkakan är ju såå god;)

Denicé:
Jag kör oftast "naturell", men annars gillar jag Herbamare" oxå, puss

Sanna:
Det är FRÖIG ifrån Polarkraft. Ett 6-pack, hur gott som hellst. Finns i alla affärer. Millan