26 maj 2009

Vad är det för vädergudar vi har??

För bara ett par timmar sen hade vi sommar väder här, solen gassade och vinden stod stilla. Inte ett moln på himlen såg jag och nu....två skurar inom 90 minuter. Vart kom de ifrån. Nu har det slutat och jag ska försöka få med Daniel ut på en prommis runt området och titta på lite hus. Ja, jag är inne i en leta hus period nu. Det är så mysigt. Jag bara längtar tills jag får hem alla katologer som jag har beställt:)
När törsten sätter in i hettan, läskar jag mig med lite funlight appear, några frysta hallon och färsk basilka, godare än vatten och nyttigare än läsk!
Idag har det inte blivit så mycet vettigt gjort. Lite småfix här hemma innan jag åkte ner till stan för att klippa mig hos Kristin på Mates. Måste ju försöka göra mig lite fin till skolavslutningen;) Sen gick jag och satt mig ensam i det gröna och mumsade i mig min lunch. Så mysigt att sitta i det bara gräset. Jag hade kunnat sitta kvar länge, men jag hade några ärenden på stan innan jag skulle till gymmet och p-tiden på bilen gick ut. Så det var bara att spurta vidare. Passet på gymmet gick ok, jag var tvungen att superseta bröst + triceps då tiden bara sprang iväg, men det gick bra.
Vidare gick bilen mot blomsterlandet. Där jag köpte lite blandat, både blommor o pynt. Jag älskar ju att pynta o grejja med blommor, bara jag har tid....vilket inte blir så ofta. Jag ska iaf försöka få till några små arrangemang imorgon när jag är ledig.

Nu tror jag att det är dax för prommis, see ya:x

4 kommentarer:

Thess sa...

Åh vad kul att fixa med egna blommor! Kanske man kan få se lite bilder på slutresultatet? =)

sara sa...

oj vad god frukosten såg ut
kan man kanske få receptet? :)

Millan sa...

Thess:
Jag älskar verkligen att pyssla och fixa fina arrangemang, tyvärr så blev det inga bilder på de tre som jag gjorde innan jag gav bort dem, men två st gjorde jag i varsitt martiniglas (varför måste det alltid göras i krukor..?) och en lite större till en balkong.. Jag vet inte varför jag inte tog några bilder, jag som annars fotar ALLT.
Kram!!

Millan sa...

Sara:
Jag vet inte riktigt vad det är för fukost du tänker på? Är det ugnspannkakan med kesella? Isf finns receptet till höger under etiketten "Proteinpannkaka". Millan