25 maj 2009

Måndagkväll

Världens underbaraste ungar!!!!!!
Elina & Lucas. De var hemma hos oss igår, fikade och spelade Playstation......eller iaf Lucas.
Vad Elina skrattade åt vet jag inte, men hon tyckte det var grymt kul iaf;) Dagens middag!
Jag har varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen den här helgen, det betyder väl att det har varit fullt upp med massa roliga saker..? Kanske det kanske;)

Idag har jag iaf varit i skolan och har nu BARA 1 skoldag kvar.....på fredag tar jag examen, jippii!! Skönt att det äntligen är över. Vad händer sen då? Jag vet inte riktigt faktiskt. Jag kan bara hoppas att den lilla ljusglimten som jag ser långt där borta blir klarare o klarare.

Efter vi slutade skolan idag (11.30) åkte jag hem till Norrköping och hämtade ut min bil på verkstan och åkte ut till nya "Ingelsta Shopping" bara för att fördriva tiden lite.. Jag köpte ett enkelt linne till mig och två presenter till Daniel, bara för att jag älskar honom. Lite handling inne på ica blev det självklart oxå och sen vidare till gymmet.
Daniels presenter...=)
Träningen idag bestod av biceps + axlar. Jag brukar vanligtvis köra biceps o triceps tillsammmans, men jag var så sugen på att köra axlar idag. Det får bli triceps o bröst imorn. Varför är det så otroligt varmt inne på gymmet så fort det blir varmt ute?? Funkar aldrig acn? Idag kokade det ordentligt, svetten bara rann om mig. Det blev ett jätte bra pass.
När jag kom hem tog jag fram kameran och tog några skojbilder framför spegeln, jag lovar att ska jag bjuda på dem imorn. Jag lägger ut dem på förmiddagen.
Idag var jag sugen på att fixa nån god kvällsmat till oss. Så en mumsig jummen sallad blev det. As gott, var det första Daniel sa. Det var riktigt mumma.
Kyckling, färsk broccoli, färsk sparris (åhh va gott det är), ruccola, rödlök, tomat, färska champinjoner (Daniel fick stekta potatisbitar till)
Jag kokade broccolin & sparrisen i två minuter innan jag stekte dem var för sig. Sallad kan ätas både varm o kall. Jag tyckter den är god att äta jummen.
Vill man variera sig och äta nåt annat än kyckling går det utmärkt att steka på en laxfilé.Min guacamole;
1 avocado, ngr matskedar vatten, ngr matskedar kesella, 1 vitlöksklyfta, någon tsk pressad citronsaft, sambal, salt, svart peppar. Mixa allt till en slät sås, avnjut till allt grillat i sommar. Senapsdressing;
Kesella, vatten, dijonsenap, salt o svart peppar.

3 kommentarer:

Julia sa...

Åt oxå färsk sparris som jag grillade i ugnen idag - MUMS :)
Ha en mysig kväll! Kram

Sanna sa...

Såg mycket gott ut, va duktig du är! Tack för inspirationen!

Millan sa...

Julia:
Det är så gott med sparris.
Kram på dig

Sanna:
Tack, roligt att du inspireras av mina hopkok;) Kram