05 maj 2009

Tisdag kväll

Just nu sitter jag och skriver på min LIA-rapport, jag blir helt snurrig i skallen av att allt måste vara så korrekt skrivet....puh nu är det iaf dax för lite kvällsmat, kesella=0) förhoppningsvis kommer lite kraft påköpet efter den....blir nog att sitt auppe någon timme till:(

Daniel kom hem med LITE kesella förut.....dax att bunkra upp. Man vet aldrig när det tar slut på Lidl igen, det gäller att vara lite förutséende;)Köpte en ny saft, den var helt ok.

Tyckte det var väl värt att prova när jag har gått igenom Fun lights sortiment några varv, hihi Mina gamla mästar talanger kom till användning idag... mmm lax....
Jag älskar lax och passade på att köpa en halv färsk laxsida när det var bra pris på den
Tada!!!
Visst sitter kunskapen kvar på hur man filéar en fisk, trots att det var många år sen jag gjorde det sist;)
Mina kockerfarenheter kom väl till pass
En ren skärbräda, rena händer och en BRA & VASS kniv är A & O
Jag köpte en ny krydda sist när jag var o handlade, trots att det stod pasta på den så var det jättegott till laxen iaf
Dagens kvällsmat blev laxfilé, med färska champinjoner, zuzzini, lök, broccoli och tre äggvitor + massor av goda kryddor såklart

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, min lokala fisk handlare tar 5kr extra för att filea och ta bort det som man inte vill ha på fisken ... och så slipper man gegga med fisken ;) kom igen millis 5kr är inte mycket ? eller du kanske tycker om att brottas med fisken innan du till lagar den ? =)
Fast skära rent fisken är ju en talang oxå som få kan så Starkt jobbat P.G

/M

Denicé sa...

ooooo så trevligt, den där saften med granatäpple ska jag minsann norpa åt mig!! =)
Kram gumman!

Millan sa...

Anonym:
Om det nu var så att jag tänkte på den 5:an i det läget när jag valde att filéa fisken själv så hade jag nog aldrig köpt färsk lax över huvud taget... Då hade det nog blivit fiskpinnar ist;0) Men tack för tipset!
En riktig kock jag ALLT själv ifrån grunden, Millan

Denicé:
Det gör du rätt i.
Kram o gonatt på dig!!!