20 oktober 2009

I all enkelhet

Dagens kvällsmat fick inte många minuter...fram ur kylen ner i tallriken och in i munnen.
Jag var grymt hungrig nu när jag kom hem. Jobba till 17, snabbt hemta Daniel, ner till gymmet, turbo pass bara biceps. Varför har man alltid sån kraft, ork och energi när det inte finns tid och möjlighet till att utnyttja den...jag hade så gärna velat haft dagens sprudlande energi under morgondagens ryggpass, vi får hålla tummarna att den kommer tillbaka;o)
Kl 18 hade jag tid för att fixa naglarna, vidare ut till Ica maxi för lite påfyllning i kylen och NU är jag hemma.
Dagens kvällsmat, enkel räksallad: Med en supergod krydda. En enkel rätt kan kännas så lyxig med bara lite krydda...
Jättegott tillsammans med lite olja och mycket vinäger!!!Jag fick en del frågetecken på/om "min" chaigröt. This is it:
30g havregryn, 2dl vatten, massa kanel och pepparkakskrydda. In i micron i 2 min. Rör om och i med nya goda saften ifrån Funlight; Red apple Chai och rör om.Jag låter gröten stå framme o svalna meddans jag kör min morgoncardio, den är lagom kall efter duschen.
Då har jag på "protein mousset" (kraftigt uppvispat protein med liiiite vatten) och valfria bär. Det var såå gott, så det blir en repris imorgonbitti oxå:D Nu är det dax för kvällstramp. Det blev ju inget efter turbopasset på gymmet.

Nu kör vi.............

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar vilken sorts protein du använder för detta "proteinfluff"? Och vad använder du för protein efter träning? Antar att det är från proteinfabriken iallafall. =)

Julia sa...

Funlighten är UNDERBAR! <3

Millan sa...

Anonym:
Jag kan göra fluff av all protein. Det bästa är kasein, då den blir tjock o krämig i konsistensen. Jätte bar att ta på kvällen innan läggdax. Japp, jag använder PFs pulver. Prova gärna Pure Casein, finns i jordgubb o choklad. Min favvo är choklad.
Till frukost går ett vanligt whey protein bra eller som jag använder whwy isolat. I detta behöver jag ha i lite bär, för att kunna vispa upp en "fluffig massa" men det går. Hemligheten är att VISPA mycket o länge med minimalt med vatten.
Efter träning tar jag bara BCAA i tabletter just nu. I "vanliga" fall brukar jag ta Whey Isolat ifrån PF tillsammans med en kolhydratkälla.
Millan

Julia:
Visst är den!!!! Min första flaska är snart slut;o)
Trevlig helg gumman. Kram