17 oktober 2009

Lördag

Sitter nu framför tvn och är jättetrött.
Kan man gå och sova en lördagkväll när klockan är 21??? Inte riktigt va ;o) jag får nog hålla mig vaken någon timme till iaf.

Just det, jag måste vänta på att vårt lakan o påslakan ska torka, jag drog ur sängkläderna förut för att tvätta dem och de hänger just nu på tork. Finns det något härligare än att få krypa ner i en nybäddad säng med rena sängkläder?

Måste få börja med att gratta våra svenskar som idag har tävlat i Norge på Nordiska mästerskapen och FRAMFÖR ALLT våra tre representanter ifrån Proteinfabrikken, Jimmy, Sakowan & Anna.

Sakowan tog en välförtjänt 1a plats, Anna kom 2a och Jimmy åkte hem med ett brons!

Stort Grattis till er!!!
Skönt det är att vara ledig en lördag. När jag jobbade i butik var jag endast ledig var tredje helg, och då var det nästan alltid något jag hade planerat att göra, "passa på" när jag väl var ledig liksom. Det var väldigt sällan jag "bara va"... Men nu njuter jag av varje ledig dag.

Vi har haft städdag i vår förening idag, så Daniel representerade vår lilla familj ute i den kalla höstkylan medans jag passade på att städa o pyssla här inne, tvätta, städa, laga matlådor, handla, pyssla om mina fönsterblommor, diska och en o annan kopp kaffe blev det nog när jag försökte smita ifrån mina sysslor..tihi:D
Jag frågade coach och fick lov att ha en fri måltid nu ikväll, jag var så grymt sugen på thai. Kyckling med cashewnötter i en hoisinsås, bästaste!!!!!!

Daniels LILLA köttbit, och han blev inte ens mätt...vad är det för fel på honom??

Black Angus, grymt gott. Jag är inte så värst förtjust i kött, men jag måste erkänna att denna var delicious!!
Veckans kycklinglådor är klara
Mitt kök doftade underbart när jag tog ut kycklingen ifrån ugnen.

Ser fram emot lunchen imorn;o)

4 kommentarer:

Fiia sa...

Själv somnade jag framför tvn 20.30 i går kväll. . det är ok att sova tidigt :) om det är de kroppen vill, så är de bara att lyda :) hiih

ha det gott.

Millan sa...

Fiia:
Okej då...nöden har inga lagar;) Jag ska tänka på det nästa gång John Blund knackar på :D
Kram

Daniel sa...

Men den var riktigt god biffen!!

Millan sa...

Daniel:
Men älskling, du älskar ju allt som heter KÖTT!!!
Puss :X