19 oktober 2009

Måndag o jag är pigg!!!

Sitter nu och mumsar på en supergod frulle. Färska jordgubbar, hallon o blåbär. Fluffigt proteinfluff toppat med "havrefras". Havregryn som jag rostade i stekpannan tillsammans med massa pepparkakskrydda och sötningsströ med vaniljsmak + lite kesella.
Hur gott som hellst!!
När klockan ringde var jag jättetrött, snozzade några gånger för mycket....men när jag väl kom upp gick mina 45 på trampmaskinen som en dans;o)
Nu väntar en dag på jobbet och jag ska ta mig an gymmena i Göteborg...:D
Efter jobbet blir det för ovanlighetens skull TRÄNING!!
Efter gymmet blir det att cykla hem till Nina för en härlig massage. Åhhhh, det ska bli så skönt.
Puss på er.

11 kommentarer:

Åsa sa...

Gott!

Millan sa...

Åsa:
Jaaa, det var yammiiiie:D

Julia sa...

såg mumsigt ut! :)

Jeanette sa...

Det såg ju hur gott ut som helst! Hur gör man det där fluffet?

Millan sa...

Julia:
mmmmm, gotti gotti;)

Jeanette:
Vispa vispa o vispa.
Jag har vaniljprotein, minimalt med vatten och en elvisp. Jag tar så lite vatten att pulvret nästan bara löser sig, sen vispar jag kanske i en minut och tillsätter lite mer vatten och fortsätter att vispa.
In i kyl/frys i 20 minuter och vispa igen, och ev behöver jag fylla på med lite extra vatten. Hemligheten ligger i att vispa in massa luft i proteinet, det blir sjukt gott.
Du måste prova. Millan

Sofia sa...

ser mumsigt ut..pepparkakskrydda..d må jag införskaffa mig..kram S

Jeanette sa...

Jag ska prova :)

Anonym sa...

vad har du för protein? själv har jag nu testat att göra fluffet, men lyckas aldrig=(

Millan sa...

Anonym:
???konstigt. Vad använder du för protein? Jag lyckas alltid med mitt fluff. Bäst går det med ett casein, men jag har provat andra sorter oxå.
Tar man för mycket vatten kan det vara svårt att få till den. Plus att det kan ibland ta lite tid, det gäller att vispa på ordentligt med elvispen, mkt o länge:)
Ge inte upp, prova igen!
Lycka till, //Millan

Anonym sa...

Vad använder du för sötningsmedel? Jag har kollat lite i affärer, men det ser ut som att kaloriinnehållet där inte skiljer särskilt mycket.. :)

Millan sa...

Anonym:
Jag använder Canderels sötningsströ, en röd burk.
Millan