18 oktober 2009

Paus i matlagningen

Nu behövde jag en liten paus i all matlagning. Innan jag ger mig på att lösa det "lilla problem" som gör att det är stopp i handfatet inne på toan...Daniel vägrar, (han är sådan kärring när det gäller avlopp och dyl) visst tycker inte jag att det är supermysigt, men det måste ju göras. På med handskara och fram med rengörinsmedlet bara, det finns inget att vänta på!!! :D

Idag har jag gjort lövbiffsgryta med denna goda krydda. Den ska jag spara till onsdag när jag ska äta den tillsammans med lite ris, mumms.

Blev även trelådor med "köttfärs gryta"... med min absolut favvorit krydda just nu, helt otroligt god till ALLT!!!
Gott tillsammans med färsk spenat, ruccola och tomat...

5 kommentarer:

Miss Agda sa...

Blev nyfiken på din favvokrydda- den vill jag gärna prova!

Denicé-Fitness sa...

Hahahaha jag TVINGADE B att rensa avloppet denna gång, vi behövde nämligen göra det också för nån vecka sen. Han ba: Men hur gör man???
Jag stod bredvid å pekade och gav direktiv för de var FAN INTE min tur denna gång hahaha!
puss å kram hjärtat!
Kul å ses på Lördag =)

Millan sa...

Miss Agda:
Om du får tag på den så håll i den hårt;) Jag köpte den i en liten olja o vinäger butik i Växjö. Den är sååå god!

Denicé:
Jäkla kärringar de där släktet, hahaha.
Ska bli kul att träffas nu på lördag, en liten fika o myyyys ser jag fram emot:D

Puss o Kram

Anonym sa...

Hej!
Du verkar vara en rackare att fixa bra mat. Du känner inte för att skriva upp lite recept för oss
för det ser så gott ut?

Linwin

Millan sa...

Linwin:
Åhh tack snälla!!! Matlagning är en stor passion jag har.
Jag använder mig nästan aldrig av recept, utan bara tar va jag har...
Jag bruksar skriva vad jag har i och använder mig av, men visst skulle jag kunna skriva lite mer utförligt.. ;)
Ska tänka på det.
Våga prova i köket, det går inte att göra fel:D
Lycka till, Millan