30 juni 2008

1 dag kvar...!

Vad är det nu jag har räknat ner till???

Jaa, det har varit min hemlighet ett jätte bra tag nu, jag har inte velat berätta tidigre pga jag ville vara 110% säker på att jag har gjort rätt val, att jag har bestämt mig för att göra detta. Det värsta jag vet är om man går ut och säger/lovar en viss sak som man sen i slutändan inte kan hålla. Tänk er själva när ni var små, mamma o pappa byggde upp förhoppningarna varje dag under en veckas tid om att vi skulle åka till djurparken. När dagen äntligen kom, var det nåt som kom imellan och det blev ingen djurpark.... Det är kanske en jätte fånig jämförelse men det jag vill få sagt är att jag vill vara säker och gå in för mina "projekt" till tusen när jag väl har bestämmt mig. Sen kan ju oförberädda och oväntade saker hända i allafall, det säger jag ingenting om. Men bara jag vet att jag har gjort allt som står i min makt, så är jag nöjd!!!

Vad är det nu jag drar ut på så länge??? Vissa personer vet, andra anar och några står helt ovetande och fattar nog inte varför...

Imorn börjar min resa mot min första Bodyfitness tävling som går av stapeln i Göteborg i december. Det ska bli så otroligt roligt och spännande=0) Ska jag vara riktigt ärlig så har jag varit ordentligt sugen i säkert två år, men inte kännt att jag kar varit tillräkligt STOR. Ni förstår nog vad jag menar. Jag kan inte säga att jag är 100% nöjd med min kropp som den är just nu heller, några kilo muskler till så vet man aldrig...men nån gång måste man våga ta steget och våga hoppa. Blir man nån gång riktigt nöjd med sin kropp? Inte vet jag? Tror inte det iaf.

Igår träffade jag en av mina bästa vänner Tobbe, som är tillstor del indragen i det här just nu. Tobbe ska hjälpa mig med kostupplägg, och träning och annat som jag kan tänkas vilja vet runt min första "RIKTIGA" diet. Tobbe har en egen tävlingsdiet bakom sig då han tävlade i classic bodybuilding på FF -06. Tobbe är kostrådgivare och PT och en mycket nära vän, vilket jag tror underlättar vårt sammarbete.

Hoppas ni vill följa med mig och stötta mig på min långa men lärorika resa fram till scenen 9 december!!!



Jag lägger in en bild på en av mina förebilder Linda Fodor Egelstig, hon är hur snygg som helst!!

Dagens pass i dag bestod av rygg + vader tillsammans med Daniel. Ett helt klart godkänt pass. Jag börjar känna av träningsvärken i ryggen redan... Imorse när regnet öste ner stod jag på trampmaskinen ist och tittade på två avsnitt ur Sex and the City boxen, den kommer att var min räddning de närmsta månaderna när inte morgonpromenaderna känns så lockande längre=)

Sov så gott. Imorn ska jag på Massage!!!!!

Nu är jag riktigt trött, snart är det dax att gå upp. Natti natti

2 kommentarer:

Erica sa...

Vad roligt att du ska tävla fitness:-) Kommer gå skiiiitbra!
Hoppas vi får följa med och sitta på läktaren och heja:-) Puss puss

Millan sa...

Erica: Va söt du är. Ni är så välkomna ner och hejja på mig! Puss & Kram