13 juni 2008

Godis efter träning


Igår efter träningen gick jag in på en godisaffär för att köpa några bitar godis ist för de vanliga kolhydraterna som jag brukar ta tillsammans med proteinet efter träningen. Jag brukar ta ca 40g Loadex och blanda med vatten, men jag har börjat få så otroligt ont i magen efter att ha druckit upp det. Det känns så otroligt dumt att gå in i en godisbutik i träningskläder, svettig och dan. Jag köper alltid samma saker och betalar alltid 5,5 kr för min lilla påse. Jag kände att jag var tvungen att säga nåt till killen som står i kassan varje gång jag handlar. Det måste se ut som om jag har någon sjukdom eller liknande, för en person som inte vet varför jag vill åt det snabba sockret... Jag sa att det måste se konstigt ut att jag kommer in efter träningen och köper 7 bitar godis, lite då och då... han sa då att det är ganska vanligt, det är många personer som gör så efter sin träning. Det hade jag ingen aning om, det känns inte som om det är något som man inte vill prata om, lr?? Vad tar ni efter er träning??
Nu har jag köpt nytt protein, det går ju åt en del när vi är två "protein jagare" här hemma ;) Det här är mitt favvo protein, tjockt, krämigt och jätte god smak. Finns i smakerna jordgubb, vanilj & choklad.
Mellis idag blev jätte tunn knäcke med mjukost och ägg, gott.

Daniel slutar jobbet kl 18 och jag kämpar just nu på att göra så rent och fint jag kan här hemma. Men det tar alltid mkt längre tid att städa än vad man tror, och det värsta är att börja om när man har satt sig ner... :( Dammtrasan i ena handen och golvmoppen i den andra, blir nästan som lite träning i sig... Nu måste jag svabba vidare. Ta hand om er och hoppas på en fortsatt bra fredag 13:e!!! Puuuuss

2 kommentarer:

caroline sa...

får jag fråga vilka godisbitar du köper då? :D

Millan sa...

Caroline:
Endast gelégodisar, typ persikor, hallonbåtar, sega grodor/råttor, ferarribilar mf.. De innehåller mycket socker = "bra" kolhydrater efter träning.