26 juni 2008

5 dagar kvar...

Sitter nu och mumsar på dagens sista mål, chokladgegga alá Stina (på mitt egna vis) Riktigt gott.

En äggvita, en skopa protein, 90 g kesella vispa tilsammans med elvisp, häll upp i ett glas och mumsa på. En sked kan behövas för att slörpa i sig allt med.

Dagens träning gick bra. Jag körde bröst + mage. Att köra mage kändes så där, pga av min ömmande ländrygg. Den vill liksom inte ge med sig. Jag kände en obehaglig smärta imorse, nästan lite ilande när jag var ute på min morgonpromenad. Vilket gjorde att det blev en kort runda, på lite drygt 30 minuter. Jag tog det väldigt försiktigt, så någon värsting träningsvärk behöver jag inte räkna med imorn. Det märks att jag inte är van längre att "hålla igång" så mkt som jag gör dessa dagar som jag jobbar heldag. Vi står, går eller springer ifrån 10-19... Alla ni som har varit inne på en H&M butik någon gång vet att det sällan är en lugn stund och att det oftast ser ut som kriget med kläder liggandes och hängandes överallt. Det är absolut inte något som VI som jobbar gör/ställer till med, snarare tvärt om, vi gör allt (kan bara prata för "min" avdelning) vi kan för att se till att det ser så fräsht ut som möjligt och att alla varor är på fyllda utefter de förutsättningar vi har. Dessa dagar har varit så mkt att göra, inte nog med att vi är kort om personal till vardags så har vissa semester, andra är sjuka så är REAn i full gång + att halva Norrköpings befolkning har semster och tycks ha fått lön. Det är fullt ös i butiken, vilket är jätte roligt men gör en otroligt trött när man nte är van.

Innan gymmet var jag tvungen att fylla på med lite koffein för att över huvud taget orka mig dit. Efter träningen mötte jag upp Nina så vi kunde cykla ihop hem, jag vill ha en cykelkompis varje dag. Det är så mycket roligare & lättare att cykla ihop med någon. När jag kom hem väntade Daniel med en räksallad, gott.

Nu har klockan sprungit iväg som vanligt, alltid lika jobbigt när jag ser att klockan närmar sig 12 slaget varje kväll. När ska jag lyckas lägga mig innan elva?? Om 7 timmar ringer klockan. Nattis.

2 kommentarer:

Stina Telhammer sa...

Din gegga ser ut att vara bra mycket lösare än min=) Men jag hoppas det smakade iaf!!

Millan sa...

Stina: Jag tror att jag hade i för lite pulver, vilket gjorde den lösare.. men den var jätte god iaf. Ska prova med lite mer pulver nästa gång. Imorn blir det att baka dina muffins:)
Trevlig helg!!!