24 juni 2008

7 dagar kvar...

Jag sitter nu mätt och nöjd efter en lååång dag på jobbet. Har precis ätit en god omelett med rostbiff i, mums.

Idag har varit en sån där jobbig dag då hela kroppen kändes skit. Det bästa var träningvärken i benen faktiskt. Jag trodde inte att jag skulle få någon träningsvärk efter gårdagens pass.

Om det har varit en skit dag i dag, så var gårdagen den skitigaste...Jag var ledig, skulle cykla ner till stan för att träffa Malin. Det regnade hela fm, så i ett uppehåll passade jag på att springa ut till cykeln, hoppar upp på sadeln... och hela himelen öppnar sig & värsta skyfallet kom. I denna veva åkte min, relativt nya mobil (2månader gamal) i backen och jag får en stor spricka i displayen. Jag ville just då bara lägga mig på backen och dö, men jag intalade mig själv att det blir ju faktiskt inte bättre för det. (jag är ju vuxen nu, fyllde ju 25 för ngr veckor sen, man måste ta sig i kragen;) Malin kom och hämtade mig ist. Vi fikade i tre timmar. Visst är det mysigt att man tar sig den tiden, släpper alla andra tankar och bara umgås och har det trevligt..

Efter fikan gick jag upp till gymmet, trött och inte särskillt närvarande, mina tankar var just då på helt annat håll. Ben stod på schemat, jiippii, eller not:( Jag satsade inte på några rekord i går utan såg till att köra ett "mellan-pass", jag låg på 8-10 reps och körde väldigt strikt och kontrollerat, men inte så fokuserat, tyvärr.

När jag är på gymmet så vill jag vara där till 120% för att kunna prestera på topp, jag var inte där igår, men jag är nöjd med mitt pass iaf. Frågan är bara min träningsvärk i benen, är den "äkta" eller har jag dålig återhämtning???

För igår gjorde jag alla fel man kan göra med kosten. Frukosten bra, gröt och proteinsmoothie, men jag har så svårt att äta lunck på stan, jag tycker allt är skit, äckligt och man får för lite mat och med fel näringsämnen, så innan jag åkte till stan åt jag två kokta ägg. På Waynes åt jag en proteindrink med vatten + ett äpple, efter träningen proteindrink med vatten + ngr gelégodisar, massor av timmar senare (typ 3) var det dax för middag. Vi var hos Sara & Micke och grillade, då var jag hungrig kan jag lova, jag åt nog för två skulle jag gissa på, två timmar senare var det dax för kräftor (Mickes egenfiskade) jätte gott. Efter det var kl 23, då såklart var det dax för kaffe;)

Vi var hemma runt halv ett. Innan frukosten var förberedd, matlådorna packade, tänderna borstade och allt annat styr runt i kring var ordnat så kom jag i säng halv två!!!!

Kan vara en lite anledning till att jag har varit så trött idag på jobbet. Men framför allt träningsvärken: skit dålig kost igår och aldeles för få timmars sömn är nog bidragande faktorer till den underbara känslan i benen.

Jag måste bli bättre på att sova! Det måste jag lära mig, jag ska träna på det.

Nu ska jag fixa iordnig för morgondagen, då jag ska jobba, träna och träffa Kristin, det ska bli en toppendag har jag bestämt.
Vi ses imorn, hej då

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det lät som du skötte din matdag hyfsat utifrån de förutsättningar du hade.
Och hur gott är inte kräftor? MUMS!

/Cecilia

Millan sa...

missnenya: Visst kunde det ha varit värre, men att hoppa över lunchen & att vänta tre med maten efter ett träningspass är ju inte att rekomendera varje dag. Men det ska det blir ändring på;)
Kräftorna var underbart goda, alltid nåt speciellt att äta svenska, och kokta av någon som man känner.
Kram