02 juni 2008

Underbar helg!



Jag har haft så otroligt mycket att göra hela den här helgen så jag har inte suttit framför datorn någonting... där av inget bloggande :(
Jag tänkte samanfatta och berätta om min underbara "födelsedagshelg"...

Daniel och jag gick ut och åt på fredagkvällen, för att lyxa till det, eftersom det var min 25-årsdag. Och det var bara början på en "lyx-helg" hihi. Usch fy fasen alltså, jag tror att jag har gått upp tre kilo på den här helgen, är det möjligt??? Jag känner mig som en köttbulle gjord på fläskfärs, lös & slemmig.. Efter maten åkte vi hem för att ta deserten hemma tillsammans med lite mys. Jag hade köpt med mig en Ben & Jerrys glass, som jag åt i Usa så ofta jag kunde & som jag älskade. Men den här smaken som jag hade köpt var inte alls så underbar som jag hade förväntat mig. Jag åt tre skedar sen slängde jag in den i frysen och var sur & besviken ett bra tag. Självklart fick jag ett paket oxå, och vad kan jag ha fått då rå?? En Egen Dator!!! Jiippii!!! Jag blev hur glad som helst, nu behöver vi inte slåss om våran gemensama, den får han ha i fred nu, för min är mkt bättre;) och fiiinare.
På lördag morgon unnade jag mig en underbar morgonpromenad i det strålande vädret, innan Daniel tog med mig till Grand Hotell för en mumsig frukost. Då passade jag på att äta av allt gott som fanns.

Mitt lilla ihopplock ifrån fuffén

Efter fyra mackor, en frukttallrik & en kaffe latte så var det dax för en voffla, mums. Det var en fantastisk start på en mysdag tillsammans.
Vi åkte iväg och tittade på en datorväska + mus till min nya dator. Vi passade även på att åka och titta på en ny soffa till vardagsrummet. Nästa mål var picknick i Söderköping. Vi köpte med oss en varsin sallad, tog bilen och åkte ut och la oss intill Göta kanal.

Här låg vi och solade & bara slappade i några timmar i den underbara solen. Visst är det skönt att kunna njuta av sina lediga dagar till max?

Träningsgalna som vi är, hade vi med oss träningskläder och passade på att klämma in ett benpass tillsammans på eftermiddagen. Daniel tog faktiskt några träningsbilder på mig när jag körde. Tyvärr blev de inte särskillt bra då han tog med mobil kameran, jag ska se om det går att lägga ut några av dem. De kommer tidigast imorn..

Efter gymmet var det bara att åka hem och göra oss iordning för grillfest hos Erica & Danne. De kan tyvärr inte komma på festen på lördag, så de ville fira mig iaf. Vi hade en jätte mysig kväll, med god mat och vin, blir man 25 så blir man. Tyvärr så har det blivit liiite för mycket av det goda den här helgen:(

Erica & jag släcker törsten med en riktig sommardrink

Daniel & Elina är ute & går...

Är hon inte världens sötaste tjej??

Kvällens grabbar är mätta och nöjda efter mumsigt grillat.

Min fina klocka som jag fick av Erica, Danne & Jimmy;) Tack snälla, ni är underbara!

Nu är det läggdax, om sex timmar är det dax att gå upp igen. Natti natti & sov så gott! Millan

Inga kommentarer: