12 juni 2008

Grillmästare...

Har precis avklarat lunchen. Lite senare än vanligt, pga senare frukost såklart.
Trots att både jag och Patzie tog sovmorgon i morse så blev det en prommis på 43 min för mig. Jag smet ut när hon fortfarande låg och sov ( kl 10)
Vi kunde avnjuta en mysig frukost ute på altanen i solen. Frukost känns lite skumt att käka kl 11, då brukar det nästan vara lagom för lunch, men ibland får man ändra lite på måltiderna...
0,5 dl Havregryn, 0,5 dl rågflingor, 0,5 dl bovete gryn, solroskärnor, krossat linfrö, en halv banan, 1,5 dl vatten , låt stå och dra i ngr minuter så att alla gryn sväller upp lite. Skivade upp mina första färska jordgubbar för iår...mmmmmm
Min underbara grötfrukost. Kall gröt med banan och jordgubbar + hallon/blåbär smoothie, I Love it!!!
Frullen är i full gång. Stavmixern som jag fick i födelsedagspresent är hur bra som helst.

Efter frukosten var det dax att fixa iordning ett nytt arangemang till köksfönstret. Det är såå kul, jag älskar att fixa med blommarangemang.

Gårdagens grillning blev perfekt. Jag blev förvånad över mig själv, nu har Daniel fått en konkurent framför grillen...
Ikväll blir det film och grillkväll hos Tobbe & Nina. Innan dess ska jag ner till gymmet för ett triceps + vader pass!
Simma lugnt :x

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stavmixern är GRYM! =) Används minst två ggr om dagen :P
Har en exakt likadan, - tummen upp!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Millan sa...

Julia: Jag älskar den verkligen, den är underbar. Det värsta av allt är att den håller på att gå sönder nu tror jag?? Det luktar bränt och ryker om den när jag har använt den, ja vågar inta använda den mer nu.//Millan

Anonym sa...

Illa :( Du får införskaffa dig en ny - snabbt :)
Likadanr hände min mixer, så den har jag bojkottat och stavmixern fick ersätta den. :)

Millan sa...

Julia: Jag ska försöka få tag i kvittot då jag fick den i present. Visserligen tror jag inte att det är nåt problem att reklamera den mot en ny utan kvitto, men det känns skönare att göra rätt för sig;)Kram