15 juni 2008

4 underbara kilometer...

Idag har jag gjort det som många andra kanske gör var och varannan dag, men inte jag. Jag har varit ute och sprungit! Första gången det här året. Visst har jag joggat lite under några av mina morgonpromenader men inte gett mig ut för att springa. Jag hann inte köra någon kardio på gymmet efter ett "bara" godkänt rygg + baksida axlar pass. Det var skit jobbigt, tungt och jag har aldrig upplevt en så underbar känsla av att se vårat hus, som jag gjorde för några timmar sen ;) Jag hade inga bra löparskor så jag har två skoskav på vardera fötter, håll efter att ha druckigt massor av vatten på gymmet men värst av allt var nog iallafall att mina ben var tunga som stockar. Jag trodde att efter några meter skulle nog den stumma känsla släppa och löpningen vara lite smidigare (& snyggare..) jag såg ut som en nyfödd kalv som stapplar fram för första gången på grönbete! Folk som såg mig måste ha trott om jag hade sprungit 4 mil och var inne på min sista, för det såg inte klokt ut. Och orsaken till de stumma benen har en förklaring: Grymt benpass igår!! Jag gjorde bla rekord i benpressen 8 reps på 160 kg (3 sista med hjälp) jag är jätte nöjd. Det var ett toppen pass, körde på tugnt i alla övningar. Jag tror att jag kommer att ha problem med att gå imorn, min träningvärk, framförallt i ben brukar vara Hemsk, dag 2. Men jag är glad att jag gav mig ut på min lilla löprunda idag, vi får se vad musklerna tycker om det imorn. Jag kommer att avstå ifrån morgonpromenaden imorn, jag nöjer mig med att cykla till jobbet.

Imorn är det dax att börja jobba, första dagen på länge, men det kommer att gå bra tror jag. Imorn ska jag charma kunder. -Kom och köp....

Igår var det ätar dag, det innebar vaniljyoghurt med jordgubbar, smörgås med skinka, kaffe och ägg till frukost. Till lunch åt vi kycklingköttfärssås med spaghetti. Efter monsterpasset på gymmet blev det en proteindrink + några ferarribilar. Vi grillade på kvällen tillsammans med Maria & Alexander, lövbiff med mozarella & kyckling. Färskpotatis i ugnen, stor god sallad, vitlöksbröd, två glas vin och det värsta av allt......."såsen ifrån helvetet". Är det ätardag så får jag än så läng äta vad jag vill. Självklart blev det lite godis oxå.

"Såsen ifrån helvetet"

Några bilder ifrån igår

Inte världens största, men en liiiten bula har jag på armen


I brist på annat att göra så får man underhålla sig bäst man kan;)

Jag passade på att fula mig lite framför kameran iväntan på gymmet

Nu vänta Daniel på att jag ska komma och lägga mig och det är väl lika bra, jag har 7 timmar på mig tills det är dax att gå upp igen.

Imorn är det ännu en härlig måndag. Imorn sätts ramen på hur nästa vecka kommer att bli. Gå in med ett öppet sinne och en positiv känsla så kommer du att få en toppen vecka framför Dig!Det är en kort vecka att se fram emot jag tror på det bästa; vi kommer få en underbar midsommar helg att se fram emot!!! Ha det bäst alla fantastiska läsare, jag är så glad att det är så många som är intresserade av mitt liv (eller bara nyfikna hihi) det får man oxå vara;)

Natti natti!!

Inga kommentarer: