16 juni 2008

Måndag!!

Jag sitter nu trött och mätt framför datorn och funderar på att kanske gå och lägga mig lite skapligt ikväll. Har precis ätit upp kvällens middag, omellet med massa gosaker i, zuzzini, lök, champinjoner, purjo, vitkål, paprika, kalkon, 2 gulor & 4 vitor. Super gott, det var ganska länge sen jag åt det nu, vi har ju föredragit grillen dessa underbara dagar som har varit. Men när solen är någon helt annanstan får man ta till något annat. Det blev sen middag idag för jag kom hem ifrån träningen straxt innan nio. Det blir tyvärr så sent nu när jag är tillbaka i arbetslivet (bara över sommaren...) Jag jobbar ju i butik och vi stänger kl 19. Innan alla kunder är ute, kassorna räknade, jag skuttar iväg till gymmet, byter om och står redo för dagens pass så är kl ca halv åtta. Med en förvånandsvärt mild träningsvärk i benen kändes det helt ok att springa runt i butiken i tio timmar idag, bland shoppingsugna ungdomar, massor med rea, toppen kolleger och dubbla plåster under vardera fötter efter gårdagens lilla löparrunda. Träningspasset på gymmet gick bra idag, jag var lite trött på eftermiddagen, men efter lite mellis och koffein piggnade jag till. Jag körde triceps + ut & framsida axlar. Axlarna kändes lagom stumma på cykelturen hem.
Det är ett ganska bra kvitto.

Nu hoppar jag in i duschen, vi hörs imorn kväll.

....Jag höll på att glömma, jag måste bara berätta. I dag på jobbet kom det fram en kille och frågade om jag var ute och sprang igår? Jaa, svarade jag lite försynt (efter det jag skrev igår så förstår ni nog att jag inte är så stolt och nöjd över min löpstil.....) Jag såg dig, du sprang jätte bra (sa han). Jag hade jätte värsta träningsvärken med stumma ben och sprang som på stockar (sa jag) du hade jätte bra löpning (sa han)...... Jag fattar ingenting, jag som tyckte att jag sprang som en stapplande kalv. Det var lite kul att nån la märke till mig på gatorna. Jag var bara tvungen att berätta, ;)
Simma lugnt :X

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar kämpa på bra! Lägger din blogg i mina favoriter, verkar som om vi ungefär är på samma resa. Härligt kämpat!

Trevlig midsommar!

/Cecilia

Millan sa...

missnenya: Kul att du gillar min blogg. Hoppas du får en jätte fin midsommarhelg oxå. /Millan